۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

نرخ پارکینگ های سطح شهر افزایش یافت/بحث ادامه دار برای یک انتخاب

نرخ پارکینگ های سطح شهر افزایش یافت/بحث ادامه دار برای یک انتخاب

شیراز- شورای شهر شیراز در یکصد و چهل و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی سطح شهر را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و چهل و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر در بررسی دستور کارهای این جلسه با ایراد فرمانداری به مصوبه درباره تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکین کوهسار مهدی (عج) فعالیت خود را اغاز کرد و با بررسی و پس از اصلاحاتی به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی سطح شهر به تفکیک مسقف و طبقاتی و روباز نیز تعیین شد.

همچنین ایراد فرمانداری به مصوبه‌ی دستورالعمل تشویقی، نوسازی بافت فرسوده به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون شهرسازی ارجاع شد.

ایراد فرمانداری به مصوبه مبنی بر طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مدارک مورد نیاز تکمیل و جهت رفع ابهام به فرمانداری ارسال شود.

آئین‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر با تاکید بر وظایف شهرداری در صحن علنی بررسی و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد.

پس از بررسی طرح نامگذاری یک روز به عنوان «روز پاکبان» مقرر شد جهت بررسی بیشتر این طرح، بر اساس نظر هیأت رئیسه به یکی از کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

اصلاح ماده ۱۷ آئین نامه اعزام کارکنان و هیأت‌های اعزامی شهرداری به خارج از کشور با موافقت اعضا همراه شد و مقرر شد میزان و نحوه هزینه‌های ارزی مأموریت‌های خارج از کشور شهرداری شیراز اعم از مأموریت‌ها و هزینه‌های اقامت، غذا و… بر اساس جدولی باشد که به تأیید کمیته رسیده و مورد موافقت شهردار شیراز قرار گیرد.

در این جلسه، لایحه تجلیل از آقایان محمدعلی و محمدرضا گرایی مدال‌آوران مسابقات کشتی جهان نیز به تصویب اعضا رسید؛ با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به هر کدام از این قهرمانان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از ماده‌های ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری پرداخت شود.

همچنین در پایان این جلسه، «نوذر امامی» با اکثریت آرا به عنوان نماینده بهره‌برداران در هیأت اجرایی انتخاب شد.

بحث ادامه دار برای یک انتخاب

در این جلسه مجادله کلامی میان اعضای شورای شهر شیراز در خصوص انتخاب عضو و ناظر شورا در کمیسیون‌های شهرداری و خارج از شهرداری صورت گرفت که در این میان یکی از اعضای شورای شهر با حالتی هرگونه اقدام به ترک صحن علنی شورا کرد که پس از لحظاتی این عضو شورای شهر از تصمیم خود منصرف شده و در جای خودش ماندگار شد.

موضوع مجادله پیش آمده انتخاب عضو و ناظر شورا در کمیسیون‌های شهرداری و خارج از شهرداری بود که آنگونه که از میان صحبت‌های اعضای شورا استنباط شد در جلسه "هم اندیشی" که صبح روز چهارشنبه در محلش شورای شهر برگزار شده بود اسم یکی از اعضای شورای شهر از صندوق قرعه کشی خارج شده بود اما با گذشت چند ساعت و در صحن علنی شورا به ناگاه تصمیم برخی از اعضا تغییر کرده و رأی گیری در این خصوص ناتمام باقی ماند.

در میان صحبت‌های اعضای شورای شهر به این موضوع اشاره شد که در جلسه هم اندیشی ۱۱ عضو شورای شهر حضور داشته و تصمیماتی اتخاذ شده بود که مقرر شده این تصمیمات در صحن علنی به رأی گذاشته و تصویب شود که به ناگاه این مهم رخ نداد.

به گفته اعضای شورای شهر روند انتخاب در این کمیسیون همچون سالیان قبل بوده و پس از قرعه کشی این انتخاب صورت گرفته است اما وجه تمایز امسال با سالیان قبل این موضوع است که نام فردی از قرعه کشی خارج شده است که این عضو شورای شهر به لحاظ سیاسی با سایر اعضا هم حزب نیست.

گفتنی است انتخاب عضو و ناظر شورا در کمیسیون‌های شهرداری و خارج از شهرداری، پس از بحث و بررسی اعضا به هفته آینده موکول شد.

کد خبر 5003334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha