۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی:

سطح بندی استان ها در حوزه درمان در دستور کار است

سطح بندی استان ها در حوزه درمان در دستور کار است

اصفهان- مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: سطح بندی استان‌ها در حوزه درمان در دستور کار است و با این اقدام می‌توان خدمات بهتری به شهروندان ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام غفاری پیش از ظهر یک شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شریعتی اصفهان و افتتاح پروژه‌های این بیمارستان با بیان اینکه سلامتی بزرگترین دارایی انسان و تنها دارایی فقرا است، اظهار داشت: باید توجه داشت که کار در حوزه سلامت بسیار مهم است و بسیاری از مخاطبان ما در سازمان تأمین اجتماعی در تنگنای اقتصادی قرار دارند.

وی افزود: انسان سالم می‌تواند اقتصاد را پویا کند و اقتصاد پویا منجر به توسعه تولید و افزایش تعداد بیمه شدگان خواهد شد که می‌تواند منبع درآمد خوبی برای سازمان تأمین اجتماعی باشد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: البته باید توجه داشت که مراقبت‌های پزشکی ۲۰ درصد سلامت را تأمین می‌کنند و مابقی را رفتارهای اجتماعی تضمین خواهد کرد.

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه درمان در سال ۹۸

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان علی رغم همه تنگناهای اقتصادی و بحران شیوع کرونا توانست مطالبات خود را به طرف‌های قرارداد پرداخت کند، گفت: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به طرف‌های قرارداد پرداخت کرده است که از این میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم بوده است.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سطح بندی حوزه درمان استان‌ها در دستور کار است، ادامه داد: در این سطح بندی نیاز درمان استان اصفهان به صورت کامل دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع مهم تأمین خدمات برای بیمه شده است، سطح بندی کار سختی است اما بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

غفاری در ادامه با بیان اینکه یکی از طرح‌های حوزه درمان، الکترونیکی شدن نسخ پزشکی است، افزود: ما نمی‌دانیم پاییز چه اتفاقی رخ می‌دهد، باید تا جایی که ممکن است گردش کاغذ را حذف کنیم.

۲۰ درصد پزشکان نسخه الکترونیکی می‌نویسند

وی گفت: ۲۰ درصد پزشکان در حال حاضر نسخه الکترونیک ارسال می‌کنند، وزارت بهداشت باید در این زمینه پیشتاز باشد، در درمان مستقیم این اتفاق افتاده اما در درمان غیرمستقیم نیز باید ورود جدی صورت گیرد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: هر چند در حوزه زیرساختی دچار مشکل هستیم اما باید این ضعف‌ها برطرف شود.

وی همچنین به ایجاد تغییراتی در ساختار ستادی سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: تشکیلات سنتی را بروز رسانی کردیم چرا که ساختار قبلی مطابق با نیاز ما نبود، دپارتمان بیماران سالمند و نیازمند را راه‌اندازی کردیم، در حال حاضر هفت درصد سالمند داریم و در آینده تا ۲۰ درصد می‌رسد و این دپارتمان به منظور بهبود برنامه ریزی و ارائه خدمات به این قشر ایجاد شده است.

به گزارش مهر، بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی اصفهان با حضور شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی به بهره برداری رسید. آنژیوگرافی این بیمارستان با مساحت ۶۵۰ متر و هزینه یک میلیارد ساخت و ساز به بهره‌برداری رسیده است.

برای خرید دستگاه کتلب نیز ۴.۵ میلیارد و برای تجهیز به بخش آنژیوگرافی نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین امروز پد بالگرد و بخش سی تی اسکن بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد نیز به بهره برداری رسید که هزینه راه اندازی پد بالگرد با کمک خیرین و به میزان ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

کد خبر 5006355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha