۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱

با هدف کنترل سیل و رسوب؛

عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد

 عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد

تهران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهر تهران واقع در شمال غرب پایتخت با هدف کنترل سیل و رسوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آقایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهر تهران واقع در شمال غرب پایتخت خبر داد و اظهار داشت: با هدف کنترل سیل و رسوب عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه‌های آبخیز فرحزاد، کن و «وردیج» و «واریش» با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی – گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه‌های مکانیکی با حجم عملیات ۱۷ هزار متر مکعب اجرایی شده است.
این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تصریح کرد: در حوزه آبخیز وردیج-واریش علاوه بر عملیات مکانیکی، اقدامات بیولوژیکی شامل احداث هلالی‌های آبگیر، بذرکاری و مراقبت و آبیاری به میزان ۳۰۰ هکتار نیز انجام شده است.

آقایی بر تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان تهران تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر تهران در اثر بارش‌های یکباره موجب وقوع سیلاب و خسارات زیادی می‌شوند که بر همین اساس ضرورت ایجاب می‌کند تا اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان تداوم یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران عنوان داشت: اقدامات آبخیزداری که در بالادست حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود شرایطی را فراهم می‌کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

کد خبر 5007897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha