۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

برقراری پوشش بیمه سلامت برای دستیاران و دانشجویان تخصصی پزشکی

برقراری پوشش بیمه سلامت برای دستیاران و دانشجویان تخصصی پزشکی

معاون وزیر بهداشت از برقراری پوشش بیمه سلامت برای دانشجویان دستیاری پزشکی و دکتری تخصصی و خانواده آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیما سادات لاری درباره پیگیری پوشش بیمه سلامت دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D گفت: برای حمایت از دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال ارائه خدمت هستند و قدردانی از زحمات آنها، با دستور وزیر بهداشت و همکاری سازمان بیمه سلامت تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D منعقد شد.

وی افزود: در این زمینه علاوه بر اطلاع رسانی‌های انجام شده، حدود ۱۷ هزار پیامک نیز به دانشجویان مربوطه برای مراجعه ارسال شده است.

لاری ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۵۴۸ نفر از دانشجویان و هزار و ۱۲۰ نفر از افراد تحت تکفل آنها در سایت مربوطه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، هزار و ۷۹۳ دانشجو و ۷۹۹ نفر از افراد تحت تکفل آنها بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، فاقد هرگونه بیمه‌ای بوده و در نتیجه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر اولین فهرست این افراد به تعداد ۹۲۰ نفر جهت صدور دفترچه بیمه سلامت ارسال شده و با تکمیل پرونده سایر متقاضیان، اسامی آنها هم به سازمان بیمه سلامت ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه سالانه این خدمات بیمه‌ای، ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که بر اساس تفاهم نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت، ۵۰ درصد حق بیمه توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد باقی مانده در قالب وام توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

لاری گفت: همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت عدم تمایل به دریافت وام، مبلغ ۵۰ درصد باقی مانده (۳۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان) را به صورت نقدی پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی پوشش بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی portal.srd.ir درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 5008319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha