۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹

آنچه در شورای برنامه‌ریزی پلدختر گذشت؛

مشکلات سیل‌زدگان «ملاوی» همچنان پا برجاست

مشکلات سیل‌زدگان «ملاوی» همچنان پا برجاست

پلدختر- مشکلات روستای سیل زده «ملاوی»، عدم پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان و زیرساخت‌هایی که احداث نشده‌اند، حاکی از آن است که مسائل سیل‌زدگان پلدختری همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان در شهرستان پلدختر با حضور استاندار لرستان، امام جمعه پلدختر و… برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر در این جلسه، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بنیاد برکت به سیل زدگان پلدختر بسیار ضعیف است و علی رغم قول مسئولان مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها، اما بانک عامل این تسهیلات در پلدختر شعبه‌ای ندارد و به مردم سخت گیری می‌شود.

مسئولان پای وعده‌های خود بمانند

وی، گفت: پرداخت وام بنیاد برکت به بسیاری از روستاییان سیل زده پلدختر متوقف شده، که با توجه به ایجاد توقع در مردم و دغدغه آنها، انتظار می‌رود وقتی مسئولان قول پرداخت تسهیلات به مردم می‌دهند، پای آن بمانند و سقف زمانی را برای آن مشخص کنند.

حجت‌الاسلام موسوی بر تعیین تکلیف کامل و پایان دادن به دغدغه‌های اهالی سیل‌زده روستای «ملاوی» تاکید کرد و یادآور شد: مشکل سیل زدگان روستای «ملاوی» به معضلی در شهرستان تبدیل شده که نیاز به ورود جدی مسئولان و تعیین تکلیف دارد.

وعده‌های جدید برای سیل زدگان پلدختر

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در حاشیه این جلسه اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری های تعاملی دستگاه‌های متولی در این جلسه مشکلات سایت سیل زدگان در پلدختر و معمولان و روستاهای سیل زده مورد بررسی قرار گرفت و حل می‌شود.

وی گفت: ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان پلدختر که در جریان سیل سال گذشته از بین رفته، تأمین امکانات مورد نیاز آن‌ها برای احداث و راه اندازی مجدد در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط قرار گرفت.

استاندار لرستان افزود: در این جلسه مقرر شد، ایستگاه پمپاژ «جایدر» پلدختر به وسیله آب منطقه‌ای استان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

خادمی یادآور شد: تعداد زیادی پل در شهرستان پلدختر احداث شده اما حدود ۱۶ پل کوچک و بزرگ از این شهرستان باقی مانده که تأمین منابع آنها برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به فرصت کم دولت رفع مهم‌ترین مشکلات موجود در شهرستان تا آنجایی که اجازه داده می‌شود ظرف یکسال حل شود، بررسی شد.

کد خبر 5009912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha