۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی خبر داد:

شرکت ۳۹۹ نفر از مردم خراسان جنوبی در طرح نذر خون

شرکت ۳۹۹ نفر از مردم خراسان جنوبی در طرح نذر خون

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۳۹۹ نفر از مردم خراسان جنوبی در روز تاسوعا و عاشورا در طرح نذر اهداء خون شرکت کردند.

ابراهیم میری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم نوع دوست خراسان‌جنوبی امسال با شعار و نیت نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در روز تاسوعای سال جاری ۲۰۹ نفر از هم استانی‌های عزیز به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری‌مقدم ادامه‌داد: در روز عاشورای حسینی نیز ۲۶۷ نفر به مراکز انتقال خون خراسان‌جنوبی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲۲ نفر موفق به اهداء خون خود شوند.

وی افزود: در سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۷۹ نفر از مردم نوع دوست خراسان‌جنوبی موفق به اهداء خون شدند که این آمار در سال جاری در مجموع به ۳۹۹ نفر می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: یکی از نکات مهم حضور پررنگ خانم‌ها در موضوع شرکت در نذر اهداء خون است و ۱۱.۳ درصد از اهداء کنندگان خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری را خانم‌ها به خود اختصاص دادند.

میری مقدم با تأکید بر اینکه نذر اهداء خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد، اظهار کرد: مردم و هیئت‌های عزیز تا پایان ماه صفر می‌توانند در این نذر شرکت کنند.

وی با اشاره به حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در طرح نذر اهداء خون در عصر روز تاسوعا، بیان‌کرد: افزایش اهداءکنندگان خون در سال جاری به علت همدلی و مساعدت هیئت‌های مذهبی، تأکید سخنران بر این موضوع و اطلاع رسانی رسانه‌های استان بوده است.

کد خبر 5011887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha