۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰

توسط محققان انجام می شود؛

طراحی سامانه تماس اضطراری به کمک شبیه ساز تصادف رانندگی

طراحی سامانه تماس اضطراری به کمک شبیه ساز تصادف رانندگی

سامانه تماس اضطراری (E-Call) توسط شبیه‌ساز تصادف توسط جمعی از متخصصان داخلی طراحی و تولید شد. این سامانه به زودی مورد تست قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران کشوری است که در ثبت تصادفات رانندگی آمار بالایی دارد. حوادثی که هر سال باعث مرگ‌ومیر و بروز خسارات جبران‌ناپذیر جسمی و مادی زیادی به مردم می‌شود. موضوعی که به عوامل گوناگونی مانند قوانین رانندگی، استاندارد جاده‌ها و خودروها، فرهنگ رانندگی و غیره وابسته است.

اصلاح هر یکی از این موارد زمان‌بر و نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که با کمک آنها بتوانیم این آمار بالا را مدیریت کنیم. در این میان، جمعی از متخصصان کشور درصدد برآمدند تا با طراحی و تولید سامانه تماس اضطراری، بخشی از این حوادث را کاهش دهند. دستگاهی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و پیچیده که به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌انجامد.

زیرساخت شبیه‌ساز تصادف مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call فناوری است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه می‌یابد.

سامانه تماس اضطراری E_Call یک فناوری کمکی در شرایط اضطراری است. این کلمه مخفف عبارت Emergency Call (تماس اضطراری) است. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه‌ای شود، به صورت اتوماتیک با سرویس‌های اورژانسی تماس برقرار می‌کند.

در یک تفاهم دو جانبه قرار شده است که از زیرساخت شبیه‌ساز تصادف برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call استفاده شود. برای انجام آزمایش‌ها، پروفایل شتاب تصادف از سوی دو شرکت مجری سامانه E-Call استخراج شده و از طریق ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت خودروسازی قرار گیرد.

برای پیاده‌سازی کامل این سامانه، کارگروه سامانه تماس اضطراری (E-Call) هم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شود.

کد خبر 5012004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha