۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

معاون وزیر بهداشت:

۱۶۴ طرح در هفته دولت به نام شهدای مدافع سلامت افتتاح شد

۱۶۴ طرح در هفته دولت به نام شهدای مدافع سلامت افتتاح شد

کرج - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۴ طرح به نام شهدای مدافع سلامت به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سید کامل تقوی نژاد ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شهدای سلامت ادامه دهندگان راه امام حسین (ع) هستند، اظهار کرد: شیر زنان ایرانی مانند دفاع مقدس در زمان کرونا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه در مدیریت کرونا فرمانده اصلی شخص مقام معظم رهبری است، گفت: قدردانی مقام معظم رهبری از مدافعان سلامت مدالی پرافتخار است که بر گردن آن‌ها آویخته شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: استان البرز علی رغم همه مشکلات، ضعف ساختاری دانشگاه و عدم امکانات به دلیل نوپا بودن این استان در مبارزه با کرونا از نظر افراد مبتلا و تلفات موفق عمل کرد.

تقوی نژاد از سرانجام رسیدن یک سوم امکانات و زیرساخت بهداشتی درمانی موجود کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: برای آینده نظام سلامت، گام‌های بلندی در کشور برداشته شده است و از شروع هفته دولت تا پایان این دولت یک هزار و ۹۲۱ طرح را افتتاح می‌کنیم.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۱۶۴ طرح به نام شهدای مدافع سلامت به بهره برداری رسید و از امروز تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ پروژه‌های متعددی از جمله طرح‌های غربالگری سرطان، کلینیک‌های ویژه و سایر طرح‌ها به بهره برداری خواهد رسید و جزو افتخارات است که در یک دولت یک سوم ظرفیت‌های فیزیکی بهداشتی به وجود بیاید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت به کاستی‌های بهداشتی و درمانی استان البرز اشاره کرد و افزود: در بعد علمی آموزش و بالینی، البرز باید بتواند از ظرفیت‌های تهران به خاطر نزدیکی استفاده کند اما در سایر ابعاد باید استقلال امکاناتی این استان حفظ شود.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه باید کمبودهای استان البرز در بخش بهداشت و درمان مرتفع شود، گفت: هرچند که ظرفیت‌های خوبی مانند نیروی انسانی متخصص در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با کرونا در کشور گفت: در این زمینه همه کسانی که مسئولیت دارند همت به خرج دادند و تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در موضوع مقابله با کرونا پای کارآمدند و همکاری لازم شکل گرفت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با عنوان اینکه کرونا بسیاری از کشورها را غافلگیر کرد اما در کشور ما اقدامات خوبی برای مقابله با این بیماری انجام شده است، بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی از اجرای طرح غربالگری کرونا توسط بهداشت در جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

تقوی نژاد مشاغل تحت تأثیر کرونا در کشور را حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و افزود: تاکنون برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دولت از طریق وام بانکی، تسهیلاتی پیش بینی کرده است.

وی یادآور شد: درخواست کردیم یک میلیارد دلار از صندوق توسعه تعاون به مقابله با کرونا اختصاص یابد، مقام معظم رهبری بعد از ۲۴ ساعت پذیرفت و دستور آن را صادر کردند که البته یک سوم این مبلغ تاکنون در اختیار ما قرار گرفته است.

کد خبر 5012244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha