۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

طرح‌های نیمه تمام نساجی و پوشاک در اولویت دریافت تسهیلات هستند

طرح‌های نیمه تمام نساجی و پوشاک در اولویت دریافت تسهیلات هستند

یزد ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: طرح‌های نیمه تمام صنعت نساجی و پوشاک برای دریافت تسهیلات در اولویت هستند و در مجموع، صنعت نساجی اولویت صنایع استان یزد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علمدار یزدی صبح امروز در نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با محوریت بررسی وضعیت صنعت نساجی استان یزد، اولویت صنایع استان را صنعت نساجی عنوان کرد و اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید تبصره ۱۸ یکی از شاخص‌های مدنظر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه نساجی و پوشاک است.

وی عنوان کرد: در پرداخت تسهیلات، اولویت ما طرح‌های نیمه تمام نساجی و پوشاک است و مشوق‌های لازم برای طرح‌های یاد شده در نظر گرفته می‌شود.

علمدار یزدی، تعداد پروانه‌های صادر شده صنعتی در استان را حدود ۳ هزار مورد اعلام کرد و افزود: از ۸۰۰ نوع کالایی که در استان تولید می‌شود، ۱۰ درصد آن مربوط به نساجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: از مجموع پروانه‌های صادر شده، ۵۱۸ مورد آن مربوط به نساجی و پوشاک است.

وی، سرمایه گذاری اسمی صورت گرفته در حوزه نساجی در استان را افزون بر هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۰.۲ درصد اشتغال صنعتی استان مربوط به نساجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه این استان از لحاظ تعداد واحدهای نساجی در کشور رتبه دوم را دارد، گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزون بر ۶ هزار مصوبه برای ۵ هزار و ۶۰۰ پرونده تصویب شد که از مجموع پرونده‌های یاد شده، نزدیک به هزار مورد آن مربوط به واحدهای نساجی است.

علمدار یزدی ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون به ۷۸۱ واحد به مبلغ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده که ۲۵ درصد تسهیلات یاد شده به واحدهای نساجی تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده به غیر از تسهیلات مستقیمی است که بانک‌ها به واحدهای نساجی پرداخت کرده‌اند.

علمدار یزدی بیان کرد: از دی‌ماه سال گذشته تاکنون ۹ هزار و ۷۵۰ پرونده در استان ثبت سفارش شد که هزار و ۳۸۰ فقره آن مربوط به نساجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: عمده ثبت سفارش در زمینه ماشین آلات، لوزام اولیه و مواد اولیه نساجی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر اساس آمار، برای ایجاد اشتغال در صنعت نساجی ۷۰ برابر آب کمتر از سایر بخش‌ها در استان مصرف می‌شود در صورتی که ارزش افزوده آب در صنایع ۹۴ برابر بیشتر از سایر بخش‌ها است.

محمدرضا علمدار یزدی یادآور شد: کل آبی که صنعت در استان مصرف می‌کند، کمتر از ۵ درصد است اما در مجموع صنعت نساجی از جمله صنایع کم آبخواه است.

کد خبر 5012781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha