۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

نرخ بیکاری استان یزد به ۷.۶ درصد رسید

نرخ بیکاری استان یزد به ۷.۶ درصد رسید

یزد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کاهش نرخ بیکاری یزد خبر داد و گفت: در زمستان ۹۸ نرخ بیکاری یزد ۱۳.۲ درصد بود که این رقم اکنون به ۷.۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عماد تشکری روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تعاون با اشاره به تلاش برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد اظهار داشت: در این راستا در استان یزد در تلاش برای راه اندازی شرکت‌های تعاونی دانش بنیان هستیم.

وی، پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها و کمک به چرخه اقتصادی آنها را نیز گامی در مسیر تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در مورد تعاونی‌های سوری نیز بیان کرد: تکلیف تعاونی‌های سوری به زودی مشخص خواهد شد و تعاونی‌هایی که فعالیت واقعی دارند، حمایت خواهند شد.

تشکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۵۰ هزار کارگر در صنایع استان یزد اظهار داشت: برخی آمارها از سوی دستگاه‌های مختلف در مورد ایجاد شغل و به‌کارگیری افراد در صنایع و واحدهای تولیدی اعلام می‌شود که معتقدیم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید به جایگاهی برسد که این آمارها را تأیید یا رد کند.

وی افزود: تمام فرآیندهای بیمه، بیمه بیکاری، شکایات کارگری و کارفرمایی، تشکیل تعاونی‌ها و اشتغال در این بخش و سایر خدماتی که به کارگران ارائه می‌شود، در زیر مجموعه این اداره کل صورت می‌گیرد بنابراین باید به جایگاهی برسیم که مرجع تأیید یا رد آمارهای سایر دستگاه‌ها باشیم.

تشکری تصریح کرد: معتقدیم اگر تمام اجزای زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساز خدمت را به درستی کوک کنند، موسیقی دلنشین خدمت برای مردم نواخته خواهد شد.

وی در مورد وضعیت اشتغال و بیکاری استان یزد نیز اظهار داشت: در زمستان ۹۸ نرخ بیکاری یزد ۱۳.۲ درصد بود که این رقم در بهار ۹۹ به ۱۱.۴ درصد و اکنون به ۷.۶ درصد رسیده است.

تشکری تصریح کرد: ممکن است بیماری کرونا در کاهش نرخ بیکاری مؤثر باشد و بخشی از افراد جویای کار، درخواستی در زمینه شغل مطرح نکرده باشند.

کد خبر 5013539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha