۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

انتقاد از گرانی خودرو در بازار/ مشکلات اقتصادی زودتر باید حل شود

انتقاد از گرانی خودرو در بازار/ مشکلات اقتصادی زودتر باید حل شود

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از گرانی خودرو در بازار گفت: مسئولان بگویند یک جوان چگونه پراید ۱۱۰ میلیون تومانی بخرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز در مصلی اعظم امام (ره) با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زودتر باید حل شود، گفت: مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند، افزود: مسئولان اقتصادی و مدیران مربوطه باید تورم کمرشکن را مهار کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اسراف شکاف بین فقیر و غنی را روز به روز افزایش می‌دهد، افزود: هر کسی در درجه اول به فقیر و تنگدست فامیل خود باید برسد و همه مردم به نیازمندان کمک کنند.

شرارت دستگاه سیاسی و دنیای غرب با جامعه اسلامی آشکار شد

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) این اقدام را محکوم کرد و گفت: اقدام جسارت‌بار یک نشریه مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) نشان از انفعال در مقابله با بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است.

آل هاشم با بیان اینکه این گناه بزرگ و نابخشودنی کینه و شرارت دستگاه سیاسی و دنیای غرب با جامعه اسلامی را آشکار می‌کند، گفت: اینگونه تحرکات نه تنها اهانت به مسلمان است بلکه حرمت شکنی تمام ادیان و توهین به پیامبران است.

امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر اینکه وظیفه پاسخگویی به این اقدام زننده بر عهده همه افراد بیدار جهان است، ابراز داشت: اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانه استیصال استکبار بوده و از وزارت امور خارجه و حوزه حقوق بشر قوه قضائیه انتظار می‌رود برای برخورد جدی با عاملان و حامیان این اقدام نسنجیده مطالبه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی و بیداری تمام مسلمانان جهان افزود: برخورد هوشمندانه با این قبیل کارها بر ضد تحرکات جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی ضروری است.

شیخ محمد خیابانی مقابل دشمن تمام قد ایستاد

امام جمعه تبریز به یکصدمین سالگرد مرحوم شیخ محمد خیابانی اشاره داشت و افزود: وی کارهای بسیار ارزنده‌ای در مقابل استکبار انجام داده و مقابل اولتیماتوم روس تمام قد ایستادگی کرد.

آل‌هاشم همچنین در ادامه با اشاره به روز بزرگداشت شهریار در روز ۲۷ شهریور گفت: هیچ‌وقت نمی‌توان عشق این شاعر به مقام معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و خاک مادری را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه این شاعر اشعار ارزنده‌ای برای دوران دفاع مقدس انجام داده است افزود: یاد و خاطره استاد شهریار را گرامی می‌داریم.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا

آل هاشم با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ضروری است، گفت: شهر تبریز در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد ولی آذربایجان شرقی وضعیت قرمز داشته و نیاز است مردم بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند. متأسفانه شاهد تجمعات زیادی در پارک‌ها هستیم و کادر درمان نیز خسته شده اند.

امام جمعه تبریز سپس در خصوص برگزاری نماز جمعه در تبریز نیز گفت: با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا نماز جمعه در تبریز برگزار می‌شود چراکه این شهر وضعیت قرمز ندارد و طبق اعلام ستاد مذکور در مناطقی که وضعیت قرمز کرونایی داشته باشند نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

کد خبر 5021246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha