۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

حمایت ۴۱هزار میلیاردریالی بانک قرض‌الحسنه مهرایران از تولید داخلی

حمایت ۴۱هزار میلیاردریالی بانک قرض‌الحسنه مهرایران از تولید داخلی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: در راستای حمایت از تولید داخلی و در قالب تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی، ۴۱هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان اقتصاد کشور مد نظر بانک مهر ایران قرار داشته و در این راستا گام‌های محکمی برداشته شده، بیان کرد: بانک مهر ایران با نهادهای حمایتی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده و از ابتدای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۲۴ هزار و ۱۷۳ فقره به مددجویان کمیته امداد، ۷۷ هزار و ۵۴۱ فقره در قالب همکاری با بنیاد برکت، ۲۲ هزار و ۴۵۴ فقره در قالب همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۱۴ هزار و ۹۲۳ فقره تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۴۳۶ فقره به مددجویان سازمان بهزیستی و ۱۴۰۰ فقره به شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

اکبری در همین رابطه افزود: این تسهیلات که مجموعاً به ۴۴۸ هزار و ۹۲۷ فقره می‌رسد، در راستای حمایت از تولید داخلی پرداخت شده که ارزش آن تقریباً به ۴۱ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره عملکرد بانک در یک سال اخیر نیز گفت: این بانک موفق شده از ابتدای شهریور سال ۱۳۹۸ تا ابتدای شهریور سال جاری، ۱۵۱ هزار میلیارد ریال منابع جذب کند که باعث رشد تقریباً ۷۳ درصدی منابع این بانک شده است. اکنون مانده منابع بانک مهر ایران به ۳۶۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی خبر داد: تعداد تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در مدت یاد شده به بیش از ۲.۵ میلیون فقره رسیده و مبلغ ۲۷۱ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود. در همین مدت تقریباً یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به جمع مشتریان بانک مهر ایران اضافه شدند و اکنون تعداد مشتریان بانک به ۹ میلیون نفر رسیده است.

اکبری یادآوری کرد: افزایش تعداد تسهیلات پرداختی در حال صورت گرفته که مطالبات غیرجاری بانک مهر ایران همچنان زیر یک درصد است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5021749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha