۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷

فرماندار اردبیل خبر داد؛

پرداخت کمک هزینه بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری نوین

پرداخت کمک هزینه بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری نوین

اردبیل ـ فرماندار اردبیل گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی و نیز مدیریت مصرف آب در این بخش برای اجرای سیستم آبیاری نوین کمک هزینه بلاعوض پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و نیز توسعه آبیاری نوین در مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل برای اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۱۷۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ضمن دعوت از کشاورزان برای بهره مندی از این تسهیلات بلاعوض گفت: متقاضیان با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

امامی یگانه زمان فعلی را به دلیل برداشت محصول و تنفس اراضی بهترین فرصت برای اجرای طرح آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران آب در دشت اردبیل و لزوم مدیریت صحیح منابع آبی یقین داریم اجرا و توسعه شبکه‌های آبیاری نوین سه بسزایی در صرفه جویی آب مصرفی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

فرماندار اردبیل با اعلام این خبر که امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد، افزود: برای اجرای این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای شهرستان اردبیل اختصاص یافته است که در صدد جذب ۱۰۰ درصد این اعتبارات هستیم و برای این منظور حساسیت و توجه ویژه کشاورزان را می‌خواهیم.

وی از به احداث پروژه شهرک گلخانه‌ای در روستای سامیان اشاره کرد و گفت: این پروژه کشاورزی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار اجرا می‌شود که طبق پیشرفت فیزیکی انجام یافته فاز اول آن تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امامی یگانه ادامه داد: این گلخانه با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال و نیز تأمین نیازهای منطقه و حتی صادرات به سایر کشورهای همسایه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل یکی از وظایف دولت را تسهیلگری در راستای سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش کشاورزی در توسعه استان اردبیل و ایجاد اشتغال برای حل معضل بیکاری لازم و ضروری است تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان با رفع موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی ضمن حمایت از فعالین این بخش موجبات توسعه زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز فراهم آورند.

کد خبر 5023934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha