۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵

سومین جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان برگزار می‌شود

سومین جشنواره داستان نویسی رضوی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ازسری برنامه‌های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)در استان زنجان برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی از رهگذر داستان نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

این جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت، خانواده‌، کودکان و نوجوانان و فریضه نماز و در بخش ویژه شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا (کرونا و …) است.

علاقه‌مندان می‌توانند در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا روز دوشنبه ۲۰ مهر امسال ادامه دارد، با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا تمامی مراحل برگزاری جشنواره به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. ارسال آثار منحصراً از طریق ثبت نام الکترونیکی به نشانی portal.shamstoos.ir است.

کد خبر 5026591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پروانه قربانی US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      0 0
      باعرض سلام وخسته نباشید.چراجشنواره داستان را مختص ترک آذری کردید.کاش شامل همه ترکان ایران می شد.واز داستان نویسی بالهجه های دیگر ترک های ایران هم بهرهمند می شدیم.با تشکر تورک درگز خراسان رضوی هستم.