۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات کشاورزی کشور تاکید کرد:

لزوم تربیت نیروی انسانی علم محور/هنرستانهای کشاورزی حمایت می شوند

لزوم تربیت نیروی انسانی علم محور/هنرستانهای کشاورزی حمایت می شوند

یاسوج- نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: تربیت نیروی انسانی علم محور با حمایت از هنرستان های کشاورزی از اولویت های مرکز تحقیقات کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین سعیدیان در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی یاسوج، افزود: راه اندازی و حمایت از هنرستان‌های کشاورزی از مهمترین برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در دنیای امروز از مسیر علم و دانش می‌گذرد، اظهار داشت: کشاورزان ما امروز کم سواد و یا متوسط به پایین هستند که هنرستان‌های کشاورزی فرصت مناسبی برای تربیت نیروی انسانی است تا کشاورزان آینده با علم و دانش روز برای ارتقای بهره وری و استفاده مناسب از آب و خاک در راستای تولید بهتر استفاده کنند.

سعیدیان افزود: آموزش و پژوهش امروز در هم آمیخته که باید اساتید هنرجویان را به سمت کارهای علمی و پژوهشی و توجه خاص به مهارت‌های آموزشی سوق دهند تا از رهگذر چالش‌های پژوهشی توانمند علمی پیدا کنند.

سعیدیان با تقدیر و تشکر از مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی، گفت: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات این هنرستان، خوشبختانه تلاش‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی خوبی صورت گرفته که نشان از توانمندی و اشراف مدیریت این مجموعه است.

وی توجه خاص به مهارت آموزی هنرجویان را یادآور شد و از مدیر و هنرآموزان هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک حسینی خواست به این مهم توجه خاصی شود.

سعیدیان ارتباط معنوی با پروردگار و تلاش برای ترویج سیره نبوی را به همه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان کشاورزی توصیه کرد و گفت: امید است با تلاش‌های ارزنده و خوب مدیر و مجموعه هنرستان کشاورزی شاهد رشد و پویایی این هنرستان در خدمت به دانش آموزان باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، تأسیس هنرستان کشاورزی از اقدامات خوب و ماندگاری بود که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام گرفت.

کاووس کشاورز افزود: رونق و ارتقا این هنرستان از اولویت‌های مرکز تحقیقات است که با توجه به شبانه روزی بودن این مجموعه علمی توجه به مسائل آموزشی و مهارتی و توسعه و تجهیز آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی را از مدیران توانمند و خوب آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سایه مدیریت توانمند و علمی این هنرستان و با تعامل و همکاری خوبی که ایشان با مجامع علمی، فرهنگی و مسئولان استان دارد شاهد رشد و بالندگی هنرستان کشاورزی هستیم.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در این بازدید از توجه نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات کشاورزی به هنرستان‌های کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و گفت: با وجود نوپا بودن هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی و محدودیت‌های مکانی در یک سال گذشته تلاش کردیم خدشه‌ای در تربیت علمی و آموزشی دانش آموزان به وجود نیاید و از همه توان و ظرفیت‌ها برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی استفاده کردیم.

سید ولی موسوی افزود: ما می‌خواهیم مدرسه‌ای داشته باشیم که نه تنها دانش آموزان علم و دانش می‌آموزند بلکه در کنار بلوغ علمی، بلوغ اجتماعی و معنوی و شخصیتی پیدا کنند که در این راستا نشست‌های علمی و فرهنگی مختلفی در طول سه سال گذشته با مسئولان مختلف استانی و شهرستانی انجام دادیم.

وی کمبود و مشترک بودن فضا در سال‌های گذشته را از مهمترین مشکلات برای اداره و توسعه رشته‌ای هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت؛ خوشبختانه با رویکرد تعاملی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی استان و پیگیری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش استان مشکل فضا در چند روز گذشته برطرف شد و بستر برای توسعه رشته‌ای این هنرستان فراهم شد.

موسوی یکی از مهمترین اهداف رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را توجه به مهارت آموزی دانست و گفت: فعالیت‌های آموزشی و عملی رشته کشت گیاهان دارویی در ایستگاه چم خانی مختار و پرورش ماهیان سرد آبی این هنرستان در مرکز تحقیقات و اصلاح نژد ماهیان سردابی شهید مطهری دشت روم انجام می‌شود.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی تعامل آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات کشاورزی استان را در کشور بی نظیر دانست گفت؛ امروز هنرستان کشاورزی هم در زمینه کادر اجرایی و هم اساتید از توانمندترین نیروهای انسانی برخوردار است که برای تعالی و پیشرفت دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی به موفقیت‌های این هنرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد.

موسوی گفت: دانش آموزان این هنرستان در جشنواره ثامن الائمه هنرستان‌های کشاورزی در مشهد مقدس نیز خوش درخشیدند و چهار رتبه برتر کسب کردند.

کد خبر 5029321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha