۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

آموزش مهارتی در ۱۱۹ روستای استان بوشهر ارائه می‌شود

آموزش مهارتی در ۱۱۹ روستای استان بوشهر ارائه می‌شود

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امسال در ۱۱۹ روستا آموزش مهارتی بر اساس ظرفیت روستاهای استان بوشهر عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: باید متناسب با علم روز دنیا، امکانات و تکنولوژی‌ها به‌روز شود تا مهارت آموزان بر اساس آن آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: در راستای تأمین اعتبارات برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از ردیف‌ها و محل‌های مختلف هفته آینده نشست تخصصی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، استاندار بوشهر و نمایندگان مردم در مجلس در عسلویه تشکیل می‌شود.

محدودیت کارآموز برای تربیت نیروهای تخصصی نیروگاه اتمی

دراهکی با بیان اینکه با محدودیت کارآموز برای تربیت نیروهای تخصصی نیروگاه اتمی مواجه هستیم، اضافه کرد: برخی از نیروهای تخصصی نیروگاه اتمی، صنایع و شرکت‌ها از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود این در صورتی است که آموزش مهارت نیروهای موردنیاز این شرکت‌ها و سازمان‌ها در استان بوشهر فراهم است ولی متأسفانه با محدودیت کارآموز مواجه هستیم.

تدوین آموزش‌های مهارتی در عرصه دریا و سواحل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۶۰ استاندارد مهارتی در حوزه صنایع شیلاتی، غواصی، صنایع دریایی، گردشگری ساحلی و فرآوری محصولات بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین‌شده است.

دراهکی اضافه کرد: اکنون در تمامی دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح استان بوشهر کارگاه‌های مهارت‌آموزی فعال است.

وی افزود: ۱۵ مرکز مهارت‌آموزی دولتی در استان بوشهر فعالیت دارند و ۳۵۷ دوره آموزش مهارتی در فنی و حرفه‌ای استان تدوین‌شده است.

هیچ فرد مهارت دیده بیکار نمی‌ماند

دراهکی با بیان اینکه هیچ فرد مهارت دیده بیکار نمی‌ماند افزود: تمام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان ارائه می‌شود و تنها مبلغی اندک برای فرایند ثبت‌نام و صدور گواهینامه زیر ۱۰۰ هزار تومان در مدت آموزش وصول می‌شود.

وی، از برگزاری ۵۵ دوره ویژه مراکز آموزش عالی در استان بوشهر در پنج ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: اکثر آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان و تحصیل دانشجویان عملیاتی شده است.

آموزش مهارتی بر اساس ظرفیت روستاهای استان بوشهر

دراهکی با بیان اینکه امسال نخستین مسابقه روستایی مهارت گلیم‌بافی در منطقه عشایری دشتستان برگزار می‌شود افزود: امسال در ۱۱۹ روستا آموزش مهارتی بر اساس ظرفیت روستاهای استان بوشهر عرضه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه به دانش آموزان از طریق فضای مجازی آموزش عرضه می‌شود خاطرنشان کرد: در این عرصه آموزش برنامه‌نویسی اسکرچ در اولویت ویژه دانش آموزان است.

دراهکی، با اشاره به تدوین پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد مهارتی در کشور تصریح کرد: این استانداردها در ۲۰۰ کشور اعتبار دارد و گواهینامه آنها مورد تأیید این کشورها قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به تدوین استاندارد مهارتی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: ۲۵۰ استاندارد مهارت در حوزه‌های نفت تدوین‌شده است.

تدوین سند حرفه‌های خدمات موردنیاز منطقه ویژه پارس جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تدوین سند حرفه‌های خدمات موردنیاز منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در راستای آموزش کارآفرینان برای خرید خدمت موردنیاز آنان سند حرفه‌های خدمات موردنیاز منطقه ویژه پارس جنوبی تدوین و عملیاتی شده است.

کد خبر 5030246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha