۶ مهر ۱۳۹۹، ۸:۵۹

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا:

گروه توپخانه نزاجا ۱۵ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است

گروه توپخانه نزاجا ۱۵ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است

سنندج -فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا گفت:در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی ۴۸ هزار شهید در ارتش تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد که ۱۵ هزار نفر آنان را شهدای گروه توپخانه ارتش تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سید کیخسرو حسینی اظهار کرد: گروه توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به توپخانه دیگر کشورها توانمندی و امکانات مناسبی دارد و در طول دوران دفاع مقدس پیش از آغاز جنگ لب مرز مستقر بود و از مرزهای کشور دفاع می‌کرد.

وی افزود: ۹۳۶ مورد تجاوز دریایی زمینی و هوایی در طول دوران جنگ از سوی عراق به مرزهای کشور صورت گرفت و از همان موقع نیز توپخانه ارتش در خط مقدم حضور داشت.

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا ادامه داد: در گروه ۳۳ توپخانه شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کردند تا دشمن نتواند به راحتی عملیات‌های تجاوزگرانه خود به خاک ایران را انجام دهد.

امیر حسینی یادآور شد: در زمان انقلاب یکی از گروه‌هایی که پیش از هر گروه نظامی به مردم پیوست، گروه ۳۳ توپخانه بود که این را افتخار بزرگ خود می‌داند که همواره یک نیروی مردمی و انقلابی است.

وی بیان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان پشتیبان گروه‌های عملیاتی ارتش، سپاه و حتی عملیات‌های مشترک گروه ۳۳ توپخانه نقش بسیار پررنگی ایفا کرد و در پیروزی‌های بزرگی نیز نقش داشته است.

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا گفت: در طول جنگ ۵۰ میلیون گلوله توسط توپخانه نیروی زمینی ارتش به اهداف دشمن شلیک شده که باعث فروپاشی بخشی از تاکتیک‌های جنگی دشمنان شده بود و این اقدام در مقاطعی شاید دو تا سه روز به صورت مداوم ادامه داشت.

امیر حسینی اظهار کرد: ۴۸ هزار شهید در ارتش تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده که ۱۵ هزار نفر آنان را شهدای گروه توپخانه ارتش تشکیل داده و این یک افتخار و برگ زرین برای کسانی است که در این گروه در حال خدمت هستند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی و در دوران هشت ساله دفاع مقدس ۲۴۰ شهید, ۴۷ آزاده، ۲۵ جاویدالاثر و ۸۱۴ جانباز توسط گروه ۳۳ توپخانه نزاجا تقدیم این نظام شده است و امروز نیز با افتخار در هر زمانی که نیاز باشد آماده ورود به عرصه هستند.

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا ادامه داد: امروز نیز تجهیزات و امکانات تسلیحاتی گروه ۳۳ توپخانه به روز شده و با تلاش دانشمندان ایرانی ارتقای توان رزمی این گروه به صورت مطلوبی شکل گرفته است و دچار تحول در توان نظامی این گروه شده است.

امیر حسینی یادآور شد: در چند سال گذشته نیز که منطقه با گروه تروریستی داعش درگیر بود, چهل کیلومتری مرزهای کشور به عنوان خط قرمز نیروهای مسلح و نظامی ایران در نظر گرفته شد و همین مسئله باعث شد نیروهای گروه ۳۳ توپخانه در مرزهای کشور مستقر شده تا اجازه ندهند دشمن به خاک ما تجاوزی داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران نگاهی داشته باشیم, می‌بینیم که همواره دشمنان متعددی قصد تهاجم و تجاوز به خاک این کشور را داشته‌اند که با توجه به قدرت نیروهای نظامی, حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران که همیشه پای این انقلاب ایستاده‌اند و از همه مهم‌تر نقش رهبری مقام معظم رهبری, همواره کسی جرأت و توان این کار را در خود ندیده است.

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت این انقلاب در کنار سپاه پاسداران با رهبری واحد اجازه تعرض هیچ کشوری به خاک این مرز و بوم را نمی‌دهند.

امیر حسینی اظهار داشت: در کنار این توان نظامی, در دیگر حوزه‌ها در قالب ۲۸ طرح با عنوان لبیک کمک‌های خاصی برای نیروهای تحت فرمان نیروی زمینی ارتش انجام می‌گیرد.

وی افزود: در طرح‌های مردم یاری نیز در حوادث مختلف مانند سیل, زلزله و دیگر حوادث کمک‌های بسیاری از سوی ارتشیان به مردم آسیب دیده ارائه شد که نشان از مردمی بودن این نهاد انقلابی است.

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا ادامه داد: در دوران شیوع ویروس کرونا نیز با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم به کمک سایر نهادها رفتیم و در کنار آن نیز با رعایت کردن تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از آلودگی محیط‌های نظامی جلوگیری کرده که همین مسئله موجب شد خوشبختانه حتی یک مورد ابتلاء به ویروس کرونا در پادگان‌های استان را نداشته باشیم.

کد خبر 5033155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha