۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

اسناد تک‌برگی ۱۷ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان صادر شد

اسناد تک‌برگی ۱۷ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان صادر شد

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از صدور اسناد تک‌برگ کاداستر برای ۱۶ هزار و ۹۲۴ هکتار از اراضی ملی استان همدان در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان؛ اسفندیار خزایی با بیان اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری راهی برای افزایش ضریب حفاظتی است، گفت: طی نیمه نخست سال جاری برای ۱۶ هزار و ۹۲۴ هکتار از اراضی ملی استان همدان سند تک‌برگی صادر شد.

خزایی با بیان اینکه تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: این میزان سند تک‌برگی صادره با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و در ۷۵ پلاک ثبتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح کاداستر یا همان حدنگاری سند دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل می‌شود، عنوان کرد: با انجام کاداستر اختلافات قضائی و ملکی برطرف می‌شود و افزایش ضریب حفاظتی اراضی را به‌دنبال دارد.

خزایی در ادامه تصریح کرد: اصلاح نقشه‌های سنواتی توأم با برطرف کردن تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی کاری مهم‌ترین اقدامی است که در طرح کاداستر اراضی ملی دنبال می‌شود.
 

کد خبر 5033420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha