۶ مهر ۱۳۹۹، ۰:۰۷

مدیرکل حوزه هنری لرستان تاکید کرد:

ضرورت تبیین و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس در قالب‌های هنری

ضرورت تبیین و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس در قالب‌های هنری

بروجرد- مدیرکل حوزه هنری لرستان بر لزوم تبیین مفاهیم و ارزش‌های والای دفاع مقدس در قالب انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه نشر و ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم اللهی در آئین همایش استانی شعر «علمداران» که در بروجرد برگزار شد؛ بر لزوم حفظ و تبیین مفاهیم و ارزشهای والای دفاع مقدس در قالب انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه نشر و ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: آثار دفاع مقدس به ویژه کتاب‌های منتشر شده در واقع نقشه راه برای دستیابی به مقصد نهایی و شیوه نامه حیات طیبه و مومنانه و مجاهدانه برای انسان انقلابی و متعهد است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شبیه شهیدان شویم باید تلاش کنیم شیوه و سیره علمی و عملی شهیدان را بشناسیم و به نسل‌های جوان‌تر این مفاهیم ارزنده را به بهترین شکل انتقال دهیم.

مدیرکل حوزه هنری لرستان اظهار داشت: دفاع مقدس پیام آور همه خوبی‌ها و ارزش‌های ناب الهی همچون ایثار، گذشت، اخلاص، فداکاری، توکل، مقاومت و شجاعت است و باید در قالب بهترین آثار هنری عرضه شود.

براساس این گزارش، در این همایش تعداد ۱۰ نفر از شاعران لرستانی اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و بخش ویژه ی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند.

در این برنامه جمعی از مسئولان اجرایی، شاعران برجسته استان، ایثارگران، هنرمندان و علاقه مندان به شعر و ادب فارسی حضور داشتند و از تعدادی از شاعران و فعّالان عرصه فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

کانون بسیج هنرمندان بروجرد، ناحیه مقاومت بسیج بروجرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، حوزه هنری را در برگزاری این محفل ادبی یاری دادند.

کد خبر 5033630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha