۶ مهر ۱۳۹۹، ۹:۳۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برداشت ۲۷۰ هزارتنی انگور از باغات آذربایجان غربی/افزایش ۱۳ درصدی

برداشت ۲۷۰ هزارتنی انگور از باغات آذربایجان غربی/افزایش ۱۳ درصدی

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت ۲۷۰ هزارتن انگور از باغات استان طی سال جاری خبر داد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برداشت انگور از باغات استان آغاز شده است، افزود: امسال سطح زیرکشت باغات انگور استان ۲۱ هزار و ۸۰۸ هکتار بود که پیش بینی می‌شود ۲۶۵ هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود.

وی ادامه داد: باغات بارور انگور استان ۲۰ هزار و ۷۹۵ هکتار بوده و به دو صورت دیم و آبی هستند و از مجموع ۲۶۵ هزار تن انگور تولیدی در استان، ۲۴۴ هزار و ۶۰۱ تن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم برداشت می‌شود.

جلیلی با اشاره به توسعه سطح زیر کشت باغات ایستاده به دلیل افزایش سه برابری تولید عنوان کرد: طرح فراز ایستاده باغات انگور به طور عمده در ارومیه، میاندوآب و نقده توسعه یافته است و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۶۰۰ درصد از انگور تولیدی به مصرف تازه خوری رسیده و مابقی بخشی صادر و بخش دیگری به صنایع تبدیلی می‌رود، اظهارکرد: آذربایجان غربی در زمینه تولید انگور جزو ۳ استان برتر کشور به شمار می‌رود.

جلیلی خاطر نشان کرد: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت نموده و از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمدتاً بیش از ۳۰ رقم انگور در استان تولید می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قزل اوزوم اشاره کرد، گفت: به تازگی ارقام خارجی از جمله فلیم، ترکمن و سایر ارقام در برخی نقاط در حال توسعه است.

کد خبر 5033788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha