۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

حمایت شورای شهر شیراز از اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی

حمایت شورای شهر شیراز از اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی

شیراز- نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای شهر شیراز از اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صبوری صبح دوشنبه در نشست تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری شیراز در حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه شورای اسلامی شیراز در نظر دارد با همتی مضاعف از برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی که رشد اقتصاد و گردشگری ادبی فرهنگی، توسعه صنعت کتاب و افزایش کمّی و کیفی کتابخوانی را دنبال می‌کنند حمایت کند، افزود: اقتصاد کتاب و کتابخوانی از راهبردهای برنامه توسعه ۵ ساله شیراز تعیین شده و شورا تصویب اعتبارات و قوانین لازم برای ترویج کتابخوانی و حل مشکلات چرخه تولید و توزیع کتاب را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که مشارکت متخصصان و فعالان غیر دولتی کتاب و کتابخوانی و پوشش گسترده عموم شهروندان و احترام به تفاوت سلیقه‌ها را مد نظر قرار می‌دهند در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.

صبوری با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه فرهنگ در کشورمان عدم الحاق به کنوانسیون ژنو و تصویب قانون کپی رایت بوده است، تصریح کرد: این مشکل پیشتر نیز مانع پذیرش نمایندگان ایران در فرآیند انتخاب پایتخت جهانی کتاب شده است.

وی با این حال افزود: با خبر شدیم که جمعی از فعال‌ترین ناشران شیرازی در اقدامی تحسین برانگیز کمپینی برای اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی را در آثار خود آغاز کرده اند.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، این شورا به منظور همراهی در این اقدام خردمندانه، آمادگی خود را برای بررسی و تصویب لوایح و طرح‌های حمایتی از ناشران شیرازی عضو این کمپین اعلام می‌کند.

وی، افزود: در آینده نزدیک پس از بررسی لایحه طرح‌های کتابخوانی شهرداری توسط کمیسیون فرهنگی نتایج حمایتی آن به اطلاع فعالان این حوزه خواهد رسید.

صبوری تاکید کرد: شورای شهر شیراز به عنوان عالی‌ترین نهاد مدیریت شهری ضمن حمایت از توسعه برنامه‌های کتابخوانی در شهر آمادگی شیراز را به عنوان پاک‌ترین کلان شهر ایران با امکانات و زیر ساخت‌های کم نظیر فرهنگی و رفاهی، تجربه برگزاری رویدادهای بین المللی برای همکاری با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد برای ترویج کتابخوانی با هدف احترام به تفاوت‌ها اعلام می‌کند.

کد خبر 5034914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha