۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

۲۸ درصد از معادن استان سمنان غیرفعال هستند

۲۸ درصد از معادن استان سمنان غیرفعال هستند

سمنان- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بابیان اینکه ۲۸ درصد از معادن استان غیرفعال هستند، گفت: بخش معادن یکی از اولویت‌های پیشران اقتصاد در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلامتی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بخش معادن یکی از اولویت‌های پیشران اقتصاد در استان است، اظهار داشت: ۲۸ درصد از معادن استان غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۶۱۰ معدن موجود استان سمنان تا پایان سال گذشته، ۲۷۱ معدن غیرفعال بود، تصریح کرد: این میزان در چهارماهه ابتدای سال جاری به ۳۶۶ معدن غیرفعال تبدیل‌شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه بر اساس این گزارش میزان معادن غیرفعال استان از ۴۴.۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: با سفر معاون وزیر کشور به استان، دستور پیگیری، احیا و مولدسازی این معادن در دستور کار قرار گرفت.

سلامتی بابیان اینکه آخرین وضعیت استان سمنان به این شرح است که از ۶۴۸ معدن موجود، ۱۸۴ معدن غیرفعال و ۴۲ معدن در حال تجهیز است، گفت: با آسیب‌شناسی صورت گرفته، ۳.۵ درصد معادن با مشکل مخالفین دستگاه‌ها و معارضین محلی، چهار درصد با مشکل فقدان زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی، ۱.۴ درصد با مشکل نبود ایمنی، ۰.۵ درصد با مشکل فوت بهره‌بردار، ۳ درصد با مشکل انقضا پروانه بهره‌برداری و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پایین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و به تعطیلی رسیده‌اند.

وی یادآور شد: از این میزان ۳.۷ درصد معادن پشتیبان بوده و ۱.۴ درصد نیز در حالت تعطیلی موقت قرار دارند و سمنان جزو استان‌هایی است که درصد معادن غیرفعال نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر 5034998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha