۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

کمبود اقلام اساسی در بازار عرضه و تقاضا استان سمنان معنا ندارد

کمبود اقلام اساسی در بازار عرضه و تقاضا استان سمنان معنا ندارد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه دستگاه‌ها باید روند توزیع اقلام غذایی در استان را رصد کنند، گفت: کمبود اقلام اساسی در بازار عرضه و تقاضا استان سمنان معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شریفی نژاد غروب سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کمبود اقلام اساس در بازار عرضه و تقاضا استان سمنان معنا ندارد، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ضمن داشتن تدبیر راهبردی برای توزیع به موقع اقلام این روند را در استان رصد کنند.

وی ضمن بیان اینکه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و رونق کسب‌وکار بازاریان هدف عمده از نظارت واحدهای صنفی است، افزود: تعدیل قیمت و بررسی فراوانی اقلام اساسی دیگر مواردی که توسط بازرسان می‌بایست در بازار استان مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با همکاری پلیس فتا و دیگر دستگاه‌های بازرسی، نظارت‌ها از نحوه تهیه و توزیع اقلام اینترنتی باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی به‌ویژه در بحث کرونا باید در دستور کار واقع شود.

‌کاهش قیمت تخم مرغ در استان سمنان

رئیس سازمان صمت و دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این مراکز با دستور مراجع قانونی تا اطلاع بعدی مهروموم خواهند شد، ابراز داشت: آسان‌گیری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کارکنان واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

علی تشنه دل در ادامه تصریح کرد: نظارت‌ها در بازار عرضه و تقاضا برای مقابله با کرونا ویروس و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در استان سمنان تشدید خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در بازار استان طی روزهای گذشته به نسبت هفته‌های قبل کاهش‌یافته است، افزود: طبق آمار کالاهای اساسی و غذایی در بازار استان سمنان وجود دارد اما به دلایل مختلف شاهد افزایش قیمت برخی اقلام غذایی هستیم.

افزایش نظارت بر بازار استان سمنان‌

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه طی روزهای گذشته نظارت‌ها از واحدهای صنفی هم در بحث بررسی موجود و قیمت اقلام غذایی و ضروری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش‌یافته است، ابراز داشت: این مهم به تعدیل و سلامتی در بحث کرونا بازار استان کمک می‌کند

مهدی سلامتی بابیان اینکه افزایش قیمت اقلام غذایی ناشی از التهاب و مشکلات اقتصادی در سطح کشور است، در ادامه تصریح کرد: در استان سمنان نیز نظارت‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار احتمالی وجود دارد.

وی بابیان اینکه مجوز توزیع برنج خارجی به طور موقت لغو شده است که با هماهنگی شرکت غله استان این مشکل برطرف می‌شود، افزود: ۳۰۰ تن برنج و ۲۵۸ تن شکر برای نذورات برنامه‌های عزاداری ماه صفر در نظر گرفته‌شده است که شرکت غله می‌بایست برای جذب ارقام به منظور تنظیم بازار اقدام کنند.

کد خبر 5036417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      مشکل از سیستم سنتی و دلالی توزیع است، توزیع را مدرن و متمرکز کنیم در قالب شرکت ها عظیم فروشگاه زنجیره ای که خودشان کالا بخرند، انبارداری کنند و در فروشگاهها خود عرضه مستقیم کنند محتکر و دلال حذف شوند
    • علی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      در جنگ اقتصادی در دو حوزه بی دفاع هستیم یکی در سیستم توزیع کالا که سیستمی مدرن و به روز متمرکز مقیاس بزرگ نداریم و دلالی و احتکار زمین گیرمان کرده و دیگری عدم وجود بازار سامان یافته و متشکل ارزی است