۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۹

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی:

مرکز کسب و کار و کارآفرینی در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

مرکز کسب و کار و کارآفرینی در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

اراک- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از راه اندازی مرکز کسب و کار و کارآفرینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جلیلوند روز سه شنبه در کارگروه مهارت، آموزش و اشتغال استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: فعال کردن آموزش مهارتی برای یک‌هزار و ۳۳۰ واحد صنعتی استان کار دشواری است و به تنهایی از عهده یک نهاد برنمی‌آید و باید از ظرفیت اتاق بازرگانی کمک گرفت.

وی ادامه داد: آموزش در خوشه نفت و گاز استان فعال شده و تفاهم‌نامه آن به امضا رسیده تا بستر آموزش‌های مهارتی فراهم آید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در خصوص توانمند سازی نیروهای انسانی، صیانت از اشتغال در استان و تأمین نیروهای مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای عنوان کرد: در حال حاضر در تأمین نیروی انسانی در استان که بتواند با دستگاه کار کند، با یک بحران مواجه هستیم که در این راستا از آموزش دوگانه استفاده می‌شود.

وی افزود: آموزش دوگانه ایده‌ای است که از کشور آلمان گرفته شده و در این الگو واحدهای صنعتی و تولیدی به شرط جذب نیرو، آموزش را ارائه می‌دهند.

جلیلوند بیان کرد: اهداف آموزش دوگانه جلب مشارکت فعالین اقتصادی در توسعه اشتغال استان، آموزش شاغلان بنگاه‌های اقتصادی اصناف و صنایع، فرهنگ سازی در زمینه آموزش‌های مهارتی، همکاری در ایجاد شبکه‌های ملی و بین المللی و استفاده از توانمندی طرفین، ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی است.

وی بیان کرد: طرح مهارتی ویژه بر اساس نیاز دستگاه‌ها برگزار و گواهینامه متناسب با آن آموزش‌ها اعطا خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: اولویت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش صنعت است اما در کنار آن به اقشار ضعیف هم باید پاسخگو باشد و می‌تواند در زمینه آموزش کارکنان نیز اقدام کند.

جلیلوند افزود: بالغ بر ۶ هزار استاندارد در مرکز فنی و حرفه‌ای کشور به صورت بین المللی و استاندارهای جهانی تدوین شده است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت‌های آموزشی و مهارتی را احصا کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی جهش مهارت را در سال جهش تولید مهم برشمرد و عنوان کرد: باید تمامی نهادها برای جهش مهارت تلاش کنند.

کد خبر 5036419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha