۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

امام جمعه کامفیروز:

مسئولان مشکل اینترنت کامفیروز را قبل از آغاز امتحانات رفع کنند

مسئولان مشکل اینترنت کامفیروز را قبل از آغاز امتحانات رفع کنند

کامفیروز ـ امام جمعه کامفیروز با اشاره به اینکه اینترنت ضعیف، افت تحصیلی دانش آموزان را به دنبال داشته است، گفت: مسئولان مشکل اینترنت این شهرستان را قبل از آغاز امتحانات ترم اول رفع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کامفیروز با اشاره به مشکل آنتن دهی شبکه تلفن همراه و به تبع آن کندی بیش از حد و ضعیف بودن اینترنت اظهار داشت: متأسفانه در برخی از روستاهای کامفیروز و تنگ شول، امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد.

وی از نسل نوجوان و جوان به عنوان سرمایه‌های نظام و کشور یاد کرد و افزود: آینده کشور در دست دانش آموزانی است که متأسفانه امروز در روستاهای کامفیروز به علت کمبود امکانات نظیر اینترنت خسته و ضعیف و فقدان گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند از برنامه شاد استفاده کنند به همین دلیل با افت تحصیلی مواجه شده‌اند.

تقی زاده، رفع مشکل اینترنت را نیازی جدی دانست و تاکید کرد: مشکل اینترنت باید تا قبل از امتحانات نیمه اول سال تحصیلی ۹۹ مشکل رفع شود.

امام جمعه کامفیروز خطاب به معلمان و دبیران زحمتکش منطقه نیز بیان کرد: دبیران و مدیران مدارس، دانش آموزانی که توانایی مالی برای خرید بسته اینترنت ندارند یا از گوشی موبایل هوشمند بهره‌مند نیستند را شناسایی کرده و با اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه گامی در جهت بهبود فرایند تحصیل دانش‌آموزان بردارند.

تقی زاده همچنین با اشاره به یکی دیگر از مشکلات اساسی کامفیروز اظهار داشت: متأسفانه آنتن دهی خطوط موبایل نیز دچار مشکل جدی است به گونه‌ای که حتی برای یک تماس ساده باید چندین مرتبه مکان خود را عوض کرد که امیدواریم مسئولان امر اقدامات لازم در زمینه رفع این مشکلات را انجام دهند.

امام جمعه کامفیروز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان و تأثیرگذاری حزب الله در تصمیمات کلان این کشور افزود: مصطفی ادیب، همزمان با انصراف از نامزدی نخست وزیری لبنان، اعلام کرد آمریکا در سالیان اخیر بیش از ۱۰ میلیارد دلار به ارتش و گروه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد، کمک کرده است پس به‌طور میانگین سالانه یک میلیارد دلار در کشور کوچک و متکثرِ لبنان برای افشاندن بذر اختلاف و تفرقه، هزینه شده است.

وی افزود: شبیه این سرمایه گذاری و البته در سطحی وسیع‌تر را در عراق شاهد هستیم و واضح است که هدف اصلی این همه هزینه‌های هنگفت، تضعیف و محو جبهه مقاومت اسلامی لبنان به رهبری حزب الله است.

تقی زاده تاکید کرد: این امر سناریوی دو مرحله‌ای و از قبل طراحی شده بین آمریکا و فرانسه است و مکرون وارد صحنه شده و با چهره‌ای میانجیگرانه و مصالحه‌گرانه، امور را به دست گرفته و مهره‌ای مانند مصطفی ادیب در این میان قربانی می‌شود تا در مرحله دوم، نگاه‌ها و اشاره‌ها دوباره متوجه سعد حریری شده و وی مجدداً به‌عنوان نخست وزیر لبنان وارد میدان شود.

کامفیروز ادامه داد: حزب الله راه مواجهه هوشمندانه را بلد است و اکنون همه دوستان و دشمنان می‌دانند که بدون موافقت حزب الله، هیچ عنصر و جریان داخلی نمی‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.

تقی‌زاده، هدف اصلی جنگ اقتصادی علیه ایران را عقب نشینی نظام از آرمان‌های خود دانست و ادامه داد: در جنگ اقتصادی علیه ایران، مهم‌ترین نهاد که نقش فرماندهی را ایفا می‌کند، وزارت خزانه‌داری آمریکا است و مأموریت اصلی این بخش، شکل‌دهی ساختار تحریم‌های بانکی و غیربانکی، حفظ ساختار مذکور، اعمال تحریم‌های اقتصادی و در نهایت تنبیه افراد و نهادهایی است که از این تحریم‌ها تخلف می‌کنند.

وی اظهار داشت: دومین نهاد فعال در این جنگ اقتصادی، وزارت خارجه آمریکا است و مأموریت اصلی این نهاد همراه کردن بازیگران مهم خارجی در اعمال تحریم‌ها علیه ایران است و هدف اصلی آن‌ها ایجاد اختلال در سیستم اقتصادی کشور، سپس ایجاد ناامیدی در مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی است تا در پی آن مسئولان نظام را مجبور به تغییر رفتار خود کنند.

تقی زاده یادآور شد: سومین نهاد فعال در جنگ اقتصادی علیه ایران، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) است و تمرکز اصلی این نهاد بر کشف روش‌های پیچیده دور زدن تحریم است.

وی تصریح کرد: راهبردها و راهکارهای مقابله با این جنگ اقتصادی، باور به جنگ و لزوم مقابله همگانی با آن‌، کار جهادی همراه با تدبیر و مردمی‌سازی اقتصاد به‌عنوان مؤلفه اصلی مقابله با جنگ اقتصادی است.

کد خبر 5038279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha