۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹

مهرزاد حمیدی: نسل آینده را از اضافه وزن نجات می‌دهیم

مهرزاد حمیدی: نسل آینده را از اضافه وزن نجات می‌دهیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر بررسی دانش آموزان به لحاظ اضافه وزن گفت: عزم‌مان را جزم کرده‌ایم تا نسل آینده را از اضافه وزن نجات دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دومین جلسه شورای عالی ورزش همگانی امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش برگزار شد.

در این جلسه آقای مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را تشریح کرد.

وی با اشاره به روند افزایش وزن دانش آموزان تاکید کرد که در حوزه سلامت با سلامتی فرزندان این سرزمین از دوره خردسالی مورد توجه قرار بگیرد.

حمیدی نقش خانواده را بسیار مهم دانست و تعییر سبک زندگی به لحاظ تغدیه، پرداختن به ورزش، بهره مندی از رژیم غذایی سالم، ایجاد زیرساخت مناسب برای بازی های کودکانه در خانه و شهرها را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: آموزش و پرورش، آموزگار و والدین باید از نزدیک درگیر طرح کنترل وزن و چاقی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت اموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته تربیت بدنی BMI بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که همه دانش آموزان در همه استانها به لحاظ اضافه وزن مورد بررسی قرار خواهند گرفت، ادامه داد: اسفند امسال تحقیقات انجام شده، تحلیل می شود و نتایج در این حوزه پیگیری می شود. بعد از هفته تربیت بدنی مرحله مشاوره و آموزش به خانواده ها و مدارس آغاز می شود.

حمیدی گفت: تلاش ما این است که حداقل سه درصد اضافه وزن را کاهش دهیم و عزم مان را جزم کرده ایم تا نسل آینده را از اضافه وزن نجات دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد تشکیل ستاد مرکزی برای انجام پروژه کنترل وزن و چاقی را مطرح کرد و افزود: وزارت ورزش، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش می توانند، در کنار هم این طرح را به سرانجام برسانند.

کد خبر 5040658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha