۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱

رئیس اداره بهزیستی شهر خرمشهر خبر داد:

بهره‌مندی ۴۰۷ زن سرپرست خرمشهری از مستمری ماهانه

بهره‌مندی ۴۰۷ زن سرپرست خرمشهری از مستمری ماهانه

خرمشهر- رئیس اداره بهزیستی شهر خرمشهر گفت: ۴۰۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خرمشهر به سازمان تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از مستمری ماهانه بازنشستگی تأمین اجتماعی معرفی و بهره‌مند شد.

لیلا هفت‌جوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست تحت حمایت بهزیستی خرمشهر به منظور بهره‌مندی از مستمری ماهانه بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، ۴۰۷ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره به سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد بانوان واجد شرایط در سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال سرپرست خانوار بوده و از سال ۸۸ تاکنون سابقه پرداخت حق بیمه از محل دیگری نداشته‌اند، افزود: علاوه بر پرداخت اعتبارات مربوطه طرح در سال‌های پیشین، از سال گذشته تاکنون نزدیک به هفت میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات سازمان بهزیستی استان برای این بانوان زن سرپرست پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهر خرمشهر با تأکید بر اینکه اجرای بهینه، گسترده و فراگیر این طرح تأثیر به سزایی در تأمین آینده زنان خواهد داشت، در ادامه گفت: عدالت اجتماعی، حفظ کرامت انسانی زنان تحت پوشش، ایجاد رفاه و آسایش نسبی برای آنها، تأمین مالی مناسب برای زنان در سن پیری، سالخوردگی و از کار افتادگی از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

هفت‌جوش در پایان اظهار کرد: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای رفع برخی نواقص اجرای این طرح از جمله اختصاص نیافتن سهمیه اضافه، محدودیت ظرفیت پذیرش مددجوی واجد شرایط جدید، امکان جایگزین نشدن افراد فوت شده، ازدواجی و یا خروج برخی از مددجویان به دلیل فراهم شدن اشتغال پایدار آنها اقدام شود.

کد خبر 5040728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha