۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۷:۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

۸۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در ایلام پرداخت شد

۸۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در ایلام پرداخت شد

ایلام-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به صنوف آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

شکرالله شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های حمایتی کرونا، وام‌های کسب و کار و حوزه‌های حمل و نقل آسیب‌دیده از کرونا تا آخر مهرماه جاری تمدید شده است، گفت: تاکنون قریب به ۱۰ هزار پرونده به ارزش بیش از ۸۳ میلیارد تومان به صنوف آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: کل افراد واجد شرایط بیش از ۱۳ هزار پرونده با اعتبار بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان بوده که برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل استان معرفی شده و اکنون در تلاش هستیم برای جذب اعتبار باقی مانده هرچه سریع‌تر با کمک دستگاه‌های تخصصی اقدام کنیم.

شیرخانی عنوان کرد: استان ایلام تاکنون رتبه اول را در پرداخت تسهیلات کرونا در کشور نسبت به سهم ابلاغی کسب کرده و در مجموع ۲۱۶ میلیارد تومان سهم تسهیلات کرونا به استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان در ۲ سال کسر می‌شود.

وی گفت: بیش از هفت هزار نفر متقاضی در استان در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون ثبت‌نام کردند که بیش از پنج هزار نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت می‌کنند که اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی، به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

کد خبر 5041264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha