۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران:

نزدیکی حوزه اجرا و پژوهش به افزایش کیفیت زندگی شهری می‌انجامد

نزدیکی حوزه اجرا و پژوهش به افزایش کیفیت زندگی شهری می‌انجامد

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: نزدیکی حوزه اجرا و پژوهش منجر می‌شود که کلانشهرها به سمت شکوفایی و پایداری و ارتقا کیفیت رندگی سوق پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح اهداف دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهر تهران) برگزار شد، گفت: محور اصلی این جشنواره بر فناوری شهری است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط روز پروتکل‌ها و ضوابط مدیریت شهری تغییر می‌کند، ابراز داشت: کرونا نشان داد که عمده پروتکل‌های شهری برای شرایط عادی طراحی شده‌اند، نه شرایط بحرانی.

بوچانی تاب آوری شهری را مبتنی بر شیوه‌های اجرایی و چارچوب‌های اندیشه‌ای دانست و گفت: نزدیکی حوزه اجرا و پژوهش منجر می‌شود به اینکه کلانشهرها به سمت شکوفایی و پایداری و ارتقا کیفیت زندگی سوق پیدا کنند.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: ما مسیر طولانی را برای اتصال حوزه اجرا و پژوهش و علم پیش رو داریم، چون اداره شهرها و حل مسائل روزمره به سرعت عمل اجرا و پژوهش همخوانی ندارد، و پژوهش و علم همراه با صبر به حل مسائل شهر کمک می‌کند.

وی تبادل نظر و اشتراک گذاری مدیران و محققان شهری و مدیریت دانش را در نهایت موجب انتقال اندیشه و تبدیل آن به محصول می‌شود که بخشی از ماموریت این جشنواره به عنوان بزرگترین جشنواره حوزه مدیریت شهری است.

بوچانی از راه اندازی سایت جشنواره به منظور بارگذاری ۴۲ هزار اثر از دوره‌های گذشته خبر داد و گفت: جمع آوری این آثار به مدیریت دانش کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال کدامیک از آثار پژوهشی به مرحله اجرایی رسیده‌اند، گفت: پژوهش‌ها آیین نامه های اجرایی نیستند بلکه می‌توانند به مدیران رویکرد جدیدی ارایه دهند.

کد خبر 5046208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha