۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰

معاون وزارت ارتباطات مطرح کرد:

ضرورت توجه به فناوری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

ضرورت توجه به فناوری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

مشهد ـ معاون وزارت ارتباطات گفت: میزان درآمد ۱۰ کشور در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر فناورانه دنیاست لذا باید در مسیر اقتصاد مقاومتی به این حوزه توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار هاشمی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شرایط ناپایدار اقتصادی شرکت‌های برتر فناوری دنیا که سهم ۱.۲ تریلیون دلاری در بازار را دارند، گفت: استفاده از ظرفیت تحلیل داده، ایجاد ثروت و پول می‌کند که باید به این ظرفیت به صورت جدی نگاه کرد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: میزان درآمد ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر در حوزه فناورانه دنیاست لذا باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تحول دیجیتال، ابزار، افراد و فرایندها از محورهای تحول دیجیتال هستند که در کنار هم بلوغ می‌یابند و با توجه به این سه رکن به صورت طبیعی شاهد بهره‌وری خواهیم بود، افزود: اگر بتوانیم هزینه صرفه جویی حاصل از این بهره‌وری را احصا و مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را جلب کنیم، تحول دیجیتال به معنای واقعی را رقم خواهیم زد، در مشهد نیز این پیام تحول دیجیتال به خوبی شنیده شده و در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه هوشمندسازی مسیر توسعه پایدار، از الزامات مدیریت شهری است، اظهار کرد: کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به برکت وجود ثامن‌الائمه (ع) از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و در حوزه فناوری باید الگویی برای همه شهرهای ایران باشد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کرونا نشان داد نیاز به فناوری گسترده است و باید بسترهای آن فراهم شود.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به فرایند هوشمندسازی در شهر مشهد، افزود: در این کلانشهر به عنوان شهر امید و زندگی برای تحقق شهر هوشمند ظرفیت‌هایی بسیج شد و عزمی در حوزه شهرداری در این حوزه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف نظیر شهروندسپاری و توسعه اکوسیستم استارتاپی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و کارخانه نوآوری با هدف جذب افراد خلاق و نوآور با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی به زودی بهره‌برداری می‌شود، گفت: با مصوبه شورای شهر مشهد منطقه زون فناوری در محدوده کارخانه نوآوری به منظور استقرار شرکت‌های فناور ایجاد خواهد شد و این اقدامات در راستای نگهداشت افراد خلاق و تبدیل مشهد به قطب نوآوری در دست انجام است.

حیدری افزود: هوشمندسازی فرایندها در مدیریت شهری نیز تاکنون کاهش ۵۰ درصدی امضاها و فرایندها را به دنبال داشته است که از ظرفیت‌های ملی نیز در این خصوص استفاده می‌شود.

در ادامه نصرالله جهانگرد، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور دولت الکترونیک بیان کرد: مشهد در حوزه‌های فناوری، بسیار پیشرو و دارای مراکز علمی شهری و متخصصان خوبی در حوزه فناوری اطلاعات است و در دو سال گذشته نیز به وضعیت مناسبی از این نظر رسیده‌ایم.

وی، اظهارکرد: اکنون که در مشهد توانایی‌هایی خوبی در حوزه ایجاد پایگاه داده و مکان محور سه‌بعدی وجود دارد، باید با تدابیر شورای شهر این مهم به عنوان پایه تصمیمات شهری قرار گیرد و بر اساس آن کنترل، هدایت و نظارت در بخش‌های مختلف صورت پذیرد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور دولت الکترونیک، افزود: مشهد باید به عنوان الگویی موفق در سطح ملی عمل کند.

کد خبر 5051624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha