۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰

مستند حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به جشنواره فیلم تهران راه یافت

مستند حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به جشنواره فیلم تهران راه یافت

یاسوج- مستند کوتاه «وایه»تولید حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: دبیر خانه سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره را اعلام کرد که طی آن فیلم مستند کوتاه وایه به کارگردانی فروزان جاویدی به این جشنواره معتبر راه یافت.

اکبر آئین افزود: این مستند ۱۶ دقیقه‌ای روایتی از تلاش‌های دختری به نام فریبا در یکی از روستاهای دور دست استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که برای ادامه تحصیل در شرایط نبود فضای آموزشی در منطقه تلاش می‌کند.

آئین به عوامل فیلم وایه اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش و کارگردانی این فیلم توسط فروزان جاویدی از فیلمسازان خوب هم استانی انجام گرفته، و توسط مجتبی سلیمانی و سید مهدی خرسندی تصویربرداری شده است.

وی افزود: تهمینه یزدانپناه صدا برداری، محمود نوری و مجتبی سلیمانی فر تدوین و فرهاد میر محمد صادقی و سهراب کرم رودی موسیقی این فیلم را بر عهده داشتند.

در ادامه کارگردان فیلم وایه نیز گفت: ایده‌ی شکل گیری این مستند از یک پروژه‌ی عکاسی با عنوان مشاغل زنان روستایی استان شکل گرفت که در آن به سختی کار روزانه زنان روستایی استان پرداخته می‌شد.

فروزان جاویدی تصریح کرد: در روند تحقیق این پروژه متوجه شدم که متأسفانه هنوز حق تحصیل برای جمع زیادی از دختران روستایی در مناطق دورافتاده و محروم استان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وی افزود: دوست نداشتم که صرفاً به این معضل به صورت خام بپردازم این بود که با کمک زندگی فریبا به عنوان دختری که روزانه چهار ساعت برای رفت آمد به مدرسه پیاده روی می‌کرد و از هیچ تلاشی برای به رسمیت شناخته شدن حق خود فروگذاری نمی‌کرد به عنوان یک نماد موفق و نقطه‌ی امید بخش به این معضل بپردازم.

بنا بر این گزارش، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان ماه جاری با برگزاری نشست‌های تخصصی در تهران آغاز می‌شود.

کد خبر 5057289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha