۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۳

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

ابتلای ۲۵۰ نفر به کرونا طی یک روز در فارس/ ۲۰ نفر دیگر جان باختند

ابتلای ۲۵۰ نفر به کرونا طی یک روز در فارس/ ۲۰ نفر دیگر جان باختند

شیراز - معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر مبتلا در بیمارستان ها بستری شدند که فراتر از ظرفیت است و طبق اخرین آمار در حاضر ۸۰ هزار و ۶۷۴ نفر مبتلا به کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اخرین وضعیت کرونا در استان فارس از انجام ۳۵۳ هزار و ۸۴۰ مورد تست بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۸۰ هزار و ۶۷۴ نفر به قطعیت رسیده است.

وی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۳۳۶ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۷ هزار و ۸۴۱ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر اکبری با اشاره به آمارهای اعلام شده و افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها در استان، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان وجود دارد که این تعداد، فراتر از ظرفیت پیش بینی شده ما در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است و در این مدت ۲۰ مبتلای دیگر نیز جان باختند.

معاون درمان دانشگاه از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

کد خبر 5057783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      جای ابراز تاسف داره که شاهد از بین رفتن مردم و عزیزان هستیم و مسئولین شیراز دست روی دست گذاشتن و مثل یک فیلم ترسناک به تماشای مرگ مردم نشستن.اگر یک هفته مثل مابقی کل شهر را تعطیل کنیم اوضاع قابل کنترل خواهد شد .