۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰

رئیس بهزیستی جهرم خبرداد:

۸۰ کودک کار از سطح شهر جهرم جمع‌آوری شدند

۸۰ کودک کار از سطح شهر جهرم جمع‌آوری شدند

جهرم- رئیس اداره بهزیستی جهرم گفت: با اقدامات اورژانس اجتماعی تعداد ۸۰ کودک کار و خیابانی که در سطح شهر مشغول کار یا تکدی‌گری بودند، جمع آوری و به بهزیستی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلمانی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوریکه این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربهٔ دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: در پی اقدامات اورژانس اجتماعی کلیه کودکان کار خیابانی که در سطح شهرستان مشغول کار یا تکدی‌گری بودند و تعداشان به ۸۰ نفر می‌رسید، جمع آوری و بهزیستی معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ کودک کار خیابانی در جهرم نیست، بیان داشت: مگر در مواردی مثل که کودکان از اتباع خارجی که کارت اقامت ندارند و در دست شناسایی هستند و یا کودکانی که از شهرهای دیگر به صورت موقت و چند ساعته برای کار یا تکدی گری آورده می‌شوند.

سلمانی گفت: از آن‌جایی که کمک به کودکان کار، انگیزه درس خواندن را از آن‌ها می‌گیرد و به کارهای کاذب تشویق می‌شوند، لذا از هر گونه کمک به آنان خودداری کنید.

وی بیان کرد: کودکان کار اغلب وابسته به تیم‌های تکدی‌گری و قاچاق موادمخدر هستند، بنابراین بهترین کمک، معرفی کردن این کودکان به اورژانس اجتماعی و بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم در پایان اعلام کرد: از مردم فهیم شهرستان جهرم می‌خواهیم در صورت مشاهده‌ی هر کودک کار خیابانی با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و یا بهزیستی تماس بگیرید.

کد خبر 5058326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha