۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۹:۴۶

افشاردوست در گفتگو با مهر:

ریاست در آسیای مرکزی به نفع والیبال نیست/ انتظار ویژه از تیم ملی

ریاست در آسیای مرکزی به نفع والیبال نیست/ انتظار ویژه از تیم ملی

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه ما باید به فکر کرسی در فدراسیون جهانی باشیم، گفت: از ملی پوشان والیبال می‌توانیم انتظار کار خارق العاده در المپیک توکیو داشته باشیم.

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد از دست رفتن کرسی آسیای مرکزی گفت: داشتن کرسی و بودن در آن مسیر به عنوان مسئول در مجامع بین المللی می‌تواند از منافع والیبال و ورزش کشور دفاع کند. مخصوصاً داورزنی که از مدیران باسابقه وزارت ورزش است و در فدراسیون‌های مختلف حضور داشته و در فدراسیون والیبال حاضر است. کسب کرسی آسیای مرکزی در زمان ریاست خود داورزنی اتفاق افتاد ما باید ببینیم کسب این پست‌ها و کرسی‌ها چه کمکی به والیبال مان کرده است.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال تاکید کرد: تیم ملی والیبال قدرت نخست آسیاست و حضور در آسیای مرکزی نمی‌تواند کمکی برای ما باشد بلکه بیشتر کشورهای حاضر در این منطقه از ما بهره می‌گیرند. پس ریاست بر این منطقه کمکی زیادی برای ما نمی‌کرد نکته دوم نیز این است که توافق اعضا بسیار مهم است. ۱۵ کشور حضور دارند که با یکدیگر گفتگو می‌کنند و داورزنی چند سالی رئیس این منطقه بود. باید دید چه اتفاقاتی رخ داده آنطور که اطلاعات کسب کرده‌ایم داورزنی خیلی علاقه‌ای به ادامه فعالیت به عنوان رئیس آسیای مرکزی نداشته و سعی بر این بوده عضویت در هیأت رئیسه را حفظ کند و کرسی جهانی حفظ شود. ریاست در آسیای مرکزی خیلی به نفع ما نیست.

وی در پاسخ به این سوال که نایب رئیسی کنفدراسیون والیبال آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: این سمت خوبی است اگر بتوانیم مجدد آن را کسب کنیم به ما بسیار کمک خواهد کرد و به نفع والیبال است. فکر می‌کنم نایب رئیسی والیبال می‌تواند به ما کمک کند.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که آیا ریتا سوبو به دنبال تغییرات کلی مدیریتی در کنفدراسیون آسیا می‌باشد گفت: اگر بحث تغییر کلی است او به عنوان رئیس می‌تواند این حق را داشته باشد. اما اگر داورزنی خودش تمایل داشت رئیس شود قطعاً رأی می‌آورد. اینکه ریتا سوبو چه تغییراتی انجام دهد باید منتظر برگزاری جلسه هیأت رئیسه و اعضای کمیته‌های مختلف باشیم و در نهایت تصمیمات گرفته خواهد شد باید دید ریتا برای والیبال آسیا چه برنامه و عقیده‌ای دارد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال افزود: یکی از برنامه‌های ریتا می‌تواند این باشد که تعداد تیم‌های آسیایی در رنکینگ ده تیم نخست جهان را افزایش دهد. همچنین می‌تواند میزبانی‌های مسابقات سطح کلان را به آسیا اختصاص دهد در پیام تبریکی که به ریتا دادم عنوان کردم امیدوارم با مدیریت او کنفدراسیون والیبال آسیا به گذشته پرافتخار خودش بازگردد.

وی ادامه داد: استراتژی بعدی ریتا می‌تواند درآمدزایی باشد. او می‌تواند برنامه و طرح‌هایی را عنوان کند و در کنار آن از افرادی استفاده کند که منجر به درآمدزایی شود. بسیاری از برنامه‌ها در آسیا به دلیل عدم بودجه اجرا نمی‌شود می‌طلبد برنامه درآمدزایی خوبی برای آسیا طراحی کند.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که الکنو و کاستلانی دو گزینه‌ای هستند که به نیمکت تیم ملی بسیار نزدیک خواهند بود و الکنو شانس بیشتری دارد. اختلافات الکنو با سعید معروف را چطور ارزیابی می‌کنید و کدام گزینه برای والیبال ایران مناسب‌تر است گفت: طبق صحبت‌هایی که داورزنی در جلسات هیأت رئیسه مطرح کرده اختلافات الکنو و سعید معروف تمام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد درباره الکنو و کاستلانی نیز باید بگویم رزومه الکنو قابل مقایسه با کاستلانی نیست. الکنو سابقه چندین حضور در المپیک و کسب سکوی المپیک را دارد و فرد باتجربه ای می‌باشد او همچنین با بازیکنان مطرح دنیا کار کرده است همه اینها باعث می‌شود الکنو رزومه قوی‌تر نسبت به کاستلانی داشته باشد.

افشاردوست اظهار داشت: سبک و سیاق والیبال روسیه ماشینی است و بازیکنان آنها طبق برنامه پیش می‌روند خلاقیت کمتری دارند باید دید والیبال ایران چقدر برای پیاده کردن سبک و سیاق والیبال روسیه انعطاف دارد. ما بازیکنان مطرحی در پست‌های مختلف در دنیا در اختیار داریم. سعید معروف امیر غفور محمد موسوی و میلاد عبادی پور یکی از بهترین‌های خود در پست‌هایشان در دنیا می‌باشند. باید ببینیم چقدر این تغییرات را می‌پذیرند.

وی افزود: کاستلانی از والیبال آرژانتین می‌آید که با خود خلاقیت را به همراه دارد و متکی به توانایی بازیکنان است الکنو و کاستلانی دو سبک مختلف والیبال را دنبال می‌کنند. فکر می‌کنم توانایی بازیکنان ما برای وفق دادن کار هر دو مربی نقطه عطفی باشد که فدراسیون و کمیته فنی تصمیم بگیرند که کدام مربی می‌تواند به والیبال ما کمک کند.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سبک والیبال روسیه تمرینات پرفشار را می‌پذیرد و این با سبک والیبال ما بسیار متفاوت است گفت: والیبال روسیه متکی به سرویس و دفاع قوی است بسیار خوب سرویس می‌زنند و خیلی خوب دفاع می‌کنند. در دریافت نخست نیز خوب کار می‌کنند به همین دلیل سرعت بازی روس‌ها تغییر کرده و دیگر کند نیستند والیبال آنها سرعت لازم را به دست آورد که موفق شدند قهرمان المپیک شوند اگر الکنو بتواند به لحاظ تکنیک سرویس بازیکنان و نحوه دریافت نخست را تغییر دهد کمک بزرگی خواهد بود.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که ظرف مدت چهار ماه الکنو چطور می‌تواند چنین تغییراتی در والیبال ایران ایجاد کند گفت: اگر الکنو بتواند در دریافت اول و سرویس تغییرات را اعمال کند کمک بزرگی است دفاع بتنی روس‌ها دو چیز مهم دارد جابجایی و هماهنگی. ممکن است برخی بگویند در چهار یا پنج ماه شاید نتواند چنین کاری را انجام دهد اما این را فراموش نکنید بازیکنان ایران با تکنیک‌ها ناآشنا نیستند ممکن است اندکی تغییر در سید محمد موسوی و امیر غفور ما را در دفاع و سایر نقاط قوی‌تر کند در چهار ماه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم البته نباید انتظار داشت که قهرمان المپیک شویم اما می‌شود نوع سرویس پرشی بازیکنان را تغییر دهیم به حد روسیه برسیم و یا حتی دریافت بازیکنان مان را بهبود بخشیم. ملی پوشان ایران بازیکنان باهوشی هستند.

افشاردوست ادامه داد: نکته دوم این است که این بازیکنان حدود هشت سال است کنار هم بازی می‌کنند در بازی‌های المپیک قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و لیگ ملت‌ها حضور داشتند پس از آنها می‌توان انتظار داشته باشیم در المپیک توکیو کار خارق العاده ای برای کشور انجام دهند این بازیکنان می‌توانند تمرینات پرفشار را تحمل کنند این بازیکنان پتانسیل لازم برای کسب مدال دارند حتی اگر این شانس ده درصد یا بیست درصد باشد. ملی پوشان ایران با در اختیار داشتن مربی خوب و تحمل سختی‌ها و فشار تمرینات می‌توانند این آرمان را تحقق بخشند.

کد خبر 5058744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha