۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد؛

پایانه صادراتی و کارخانجات تبدیلی در دشت ورامین ایجاد شود

پایانه صادراتی و کارخانجات تبدیلی در دشت ورامین ایجاد شود

تهران- نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خواستار ایجاد پایانه صادراتی، ترمینال فرآوری پسته و کارخانجات تبدیلی در این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی، در دیدار با کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین و پیشوا قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران بشمار می‌رود و بخش عمده نیازهای غذایی پایتخت کشور، توسط این سه شهرستان تأمین می‌شود، خواستار توجه جدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به این حوزه شد.

نوش آبادی افزود: کاهش سهمیه نهاده‌های کشاورزی و دامی و گرانی سرسام آور کود، سم، واکسن، بذر، علوفه و سایر نیازهای دامداران، مرغداران و کشاورزان، باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری به این منطقه شده است و فریاد این قشر زحمت کش، کمتر به گوش مسئولان رسیده و روز به روز، این مشکلات، کمر کشاورز و دامدار و مرغدار را بیشتر می شکند.

نماینده مردم با بیان اینکه شهرستان‌های ورامین و پیشوا علاوه بر تولید غلات و گوشت قرمز و گوشت مرغ و تأمین شیر و تخم مرغ استان تهران، موفقیت‌های خوبی در تولید پسته و همچنین تولید گل‌های زینتی داشته است‌، مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای این منطقه را در حوزه صادرات غیر نفتی، حائز اهمیت دانست.

نوش آبادی، ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و ترمینال فرآوری پسته و کارخانجات تبدیلی را در دیار پانزده خرداد، مورد تاکید قرار داد و از وزیر جهاد کشاورزی دعوت کرد، سفری به شهرستان ورامین داشته باشند، تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گیرند.

بر اساس این گزارش خاوازی، ضمن تشکر از بیان مشکلات توسط نماینده منطقه، اظهار امیدواری کرد، به زودی بخش مهمی از مشکلات مربوط به تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی، رففع شود و از پیشنهاد نوش آبادی، در خصوص، ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ورامین، استقبال کرد و ضمن دستور به معاونت مربوطه برای افزایش سهمیه نهاده‌های کشاورزی و دامی، قول داد در آینده نزدیک، سفری به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا داشته باشند تا از نزدیک، در جریان مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران قرار گیرند.

کد خبر 5059074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha