۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱

استاندار گیلان:

هم‌افزایی شورا و شهرداری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان مؤثر است

هم‌افزایی شورا و شهرداری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان مؤثر است

رشت- استاندار گیلان گفت: هم افزایی شورای اسلامی شهر با نهاد شهرداری در بسترسازی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح پنج‌شنبه در مراسم معارفه هفتاد و دومین شهردار رشت، بیان کرد: پیامبر (ص) مظهر جلوه‌های الهی است و پروردگار متعال در قرآن کریم فرمود، پیامبر به خلقی نیکو و عظیم آراسته بوده و این خصوصیت خاص نبی مکرم اسلام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان باید ویژگی‌های شخصیتی پیامبر را در کار سرلوحه خود قرار دهند، افزود: مشکلات جامعه ما به سبب تحریم‌ها و بیماری کرونا زیاد شده و تنها راهبرد موفقیت، تقویت انسجام، همدلی و تلاش مضاعف با هدف تسهیل امور شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی نشان می‌دهد هر جا با پشتوانه وحدت گام برداشتیم بر مشکلات فائق آمدیم، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نهادهای خدماتی در هر شهر، تشکیلات شهرداری و شورای اسلامی بوده و در گیلان نیز شهرداری رشت مهم‌ترین و گسترده‌ترین سازمان است.

زارع با بیان اینکه سابقه تمدنی و فرهنگی رشت آنقدر بالاست که ساختمان بلدیه در زمره نخستین سازمان‌هایی بود که در کشور ایجاد شده است، ادامه داد: مردم رشت از این تشکیلات برخوردار بودند و این موضوع بیانگر مدنیت و تمدن شهرنشینی مردمانی است که صاحب اولین‌ها و در حوزه‌های مختلف پیشتاز بودند لذا امروز نیز ساکنان این شهر در عرصه‌های ملی و فراملی در موضوعات مختلف جز اولین‌ها هستند.

وجود اختلاف سلیقه نباید مانعی برای خدمات رسانی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه ملی شهر رشت نه تنها در گیلان بلکه در سطح کشور شناخته شده است و این موضوع مسئولیت خدمتگزاران در این عرصه را دشوارتر می‌کند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید نهایت تلاش خود برای بهبود زندگی مردم را به کار گیرند.

وی راهکارهای جلب رضایت مردم در یک منطقه جغرافیایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: مسلم است برای ارتقا کیفیت سطح زندگی مردم تنها بحث مادیات مطرح نیست و هنگامی که از خوبی‌های رشت گفته می‌شود تنها به جلوه‌های ظاهری آن پرداخته نمی‌شود بلکه روابط اجتماعی سازنده و مشارکت حداکثری در دستیابی به موفقیت‌ها نیز مهم است.

زارع هم افزایی شورای اسلامی شهر با نهاد شهرداری در بسترسازی برای بهبود کیفیت زندگی تک تک شهروندان را مؤثر دانست و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر که برآمده از آرای شهروندان است، در انجام برنامه ریزی‌های کاربردی و عملیاتی و جلب رضایت حداکثری مردم تلاش کند زیرا این موضوع دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه رشت با دشواری‌هایی در بخش‌های مختلف مواجه است، عنوان کرد: معضل زباله و پسماند، ترافیک، بهسازی بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌ای شهر، رودخانه‌ها و ساماندهی آنها از جمله معضلات شهر رشت است.

وی دغدغه‌های مربوط به بناهای تاریخی شهر رشت را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: توسعه مراکز فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر مشکلات شهر رشت است.

زارع با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه یا نظر نباید در ارائه خدمات به مردم اختلال ایجاد کند، گفت: وقتی برای یک موضوعی تصمیم گیری شد و همه با آن موافق بودند، باید برای اجرایی شدن آن کمک کنند زیرا ما برای پیشرفت شهر خود وظیفه قانونی داریم.

کد خبر 5059226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha