۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۸

امام‌ جمعه ایلام:

قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان ایلام تشکیل شود

قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان ایلام تشکیل شود

ایلام- امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان ایلام تشکیل شود، گفت: در این قرارگاه توزیع عادلانه کمک ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار عصر شنبه در چهل و چهارمین نشست ستاد استانی کرونا که با حضور استاندار ایلام و دیگر اعضا برگزار شد، خواستار تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه در استان شد و افزود: باید در قالب این قرارگاه، سامانه جامع کمک‌های مومنانه ایجاد گردد و توزیع عادلانه این کمک‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی کرونا دو مورد را مطرح کردند که یکی بحث استغفار و دعا و دیگری بحث کمک‌های مومنانه بود.

کریمی تبار با اشاره به کمک‌های مومنانه در مرحله اول مبارزه با کرونا، بیان کرد: در بحث این کمک‌ها ستاد استانی کرونا در ایلام تجربه خوبی داشتند و کمک‌های بسیار خوبی از طریق خیرین و مردم برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری شد.

وی با تأکید بر ایجاد قرارگاه استانی کمک‌های مومنانه در ایلام تصریح کرد: با هدف انسجام بخشی و توزیع عادلانه کمک‌های مومنانه باید قرارگاه استانی کمک مومنانه در استان تشکیل شود و فرمانده این قرارگاه نیز مشخص و اطلاعات و آمار دقیقی از جامعه هدفی که باید به آنها کمک صورت گیرد جمع‌آوری شود.

توزیع عادلانه کمک‌ها در بین افراد

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: در مرحله اول یک سری اطلاعات را از جامعه هدف جمع‌آوری کردیم ولی متاسفانه پیوند درستی بین آنها برقرار نشد.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده که در قالب کمک به نیازمندان کرونایی و غیر کرونایی جمع آوری شده بود و انسجام لازم را نداشت.

وی تاکید کرد: برای انسجام جامعه هدف کمک‌های مومنانه باید سامانه اطلاعاتی ایجاد شده و تمام نیازمندان در آن سامانه بارگذاری شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در ادامه گفت: در مرحله بعد نیز باید تمام کمک‌های مومنانه ای که از طرف نهادها و مردم جمع آوری می‌شود، در این سامانه بارگذاری شده تا مشخص شود که به چه میزان کمک صورت گرفته و بین چه افرادی توزیع شده است.

امام جمعه ایلام در پایان تاکید کرد: مرحله سوم در کمک‌های مومنانه توزیع عادلانه این کمک‌ها در بین افراد است، البته بخشی از کمک‌های جمع آوری شده را نیز باید برای تامین تجهیزات بیمارستان‌ها اختصاص دهیم.

کد خبر 5061078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha