با ردشایعات درباره روابط با اسرائیل؛

عراق: از موضوع فلسطین و حفظ قدس به عنوان پایتخت آن حمایت می کنیم

عراق: از موضوع فلسطین و حفظ قدس به عنوان پایتخت آن حمایت می کنیم

سخنگوی نخست وزیر عراق با رد شایعات درباره عادی سازی روابط بغداد و رژیم صهیونیستی بر حمایت از موضوع فلسطین و حفظ قدس به عنوان پایتخت آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی عربی، سخنگوی نخست وزیر عراق در واکنش به اخبار منتشرشده پیرامون عادی سازی روابط عراق و رژیم صهیونیستی گفت: قانون اساسی عراق بر ممنوعیت عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید دارد.

«احمد ملا طلال» اظهار داشت: امضای معاهده صلح بین امارات متحده عربی، بحرین و سودان از یک طرف و اسرائیل از سوی دیگر مسائل داخلی این سه کشور است و آنها نسبت به اوضاع سیاسی و روابط خارجی خود بهتر واقف هستند.

وی افزود: شاید برخی احزاب و جریان های سیاسی مستثنی باشند و در یک مرحله یا مراحل در این گوشه و آن گوشه مواضع، تحرکات و گام هایی اعلام نشده داشته اند اما این استثناها، مواضع، گام ها و اقدامات اعلام نشده روند کلی مردم و دولت عراق در حمایت از صیانت از مسئله فلسطین و حفظ قدس به عنوان پایتخت آن را تغییر نمی دهد.

طلال ادامه داد: برخی طرف های سیاسی طرفداران خود را به پذیرش عادی سازی روابط با اسرائیل سوق می دهند که این طرف ها به فراکسیون های سیاسی بزرگ هم وابسته هستند که این خود بیانگر اختلاف بین نیروهای سیاسی در دولت است.

سخنگوی نخست وزیر عراق گفت: بنابراین رهبران احزاب باید دستورالعمل های سختگیرانه ای را به نمایندگان احزاب تحمیل نمایند تا به دنبال فضاسازی برای درگیر کردن دولت در پرونده عادی سازی نباشند، چرا که عراق در وضعیت ناهمگون سیاسی قرار دارد و تمام سیاستمداران باید به میهن پرستی و احترام به احساسات ملت فلسطین پایبند باشند.

کد خبر 5062721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha