۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۹

در گفتگو با مهر؛

۶۰ هزار راس احشام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

۶۰ هزار راس احشام قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

ارومیه – رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی از کشف ۶۰ هزار راس احشام قاچاق از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد.

سرهنگ بهمن رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بی سابقه و ۸۷۶ درصدی قاچاق احشام در استان افزود: از ابتدای سال جاری ۲۵ هزار رأس احشام قاچاق توسط مرزبانی، نزدیک ۵ هزار رأس توسط پلیس امنیت اقتصادی و ۳۰ هزار رأس نیز توسط سپاه در استان شناسایی و کشف شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان متأسفانه شاهد روزانه حجم بالای قاچاق در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: بالا بودن قیمت گوشت در کشورهای همسایه یکی از انگیزه‌های افزایش قاچاق دام در استان به شمار می‌رود.

رستمی با بیان اینکه پلاک کوبی دام‌ها یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از قاچاق احشام است، گفت: جابجایی احشام بدون پلاک کوبی و مجوز از دامپزشکی استان در جاده‌های استان قاچاق تلقی می‌شود و باید افرادی که قصد جابجایی احشام از جاده‌های استان را دارند به این موارد حتماً توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی یادآور شد: در کنار پلاک کوبی و اخذ مجوز از دامپزشکی برای جابجایی احشام در جاده‌های استان خودروی مورد نظر برای جابجایی احشام نیز باید مجوز لازم را از نهادهای ذیربط اخذ کند.

رستمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی ۲۵ مرداد ماه سال جاری در آذربایجان غربی ایجاد و دایر شده است، گفت: هدف از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تأمین شرایط مساعد تجارت، سرمایه گذاری، تولید، توزیع و اشتغال از طریق کاهش خطرات مالی ایجاد امنیت و مقابله با جریان‌های فساد و جرایم اقتصادی و فساد اداری است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که سالانه صدها میلیارد ریال اقلام قاچاق در آن کشف می‌شود و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است.

این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

کد خبر 5063385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha