۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

۲۲۰ هکتار بوته کاری و بذرپاشی در مراتع همدان اجرا می شود

۲۲۰ هکتار  بوته کاری و بذرپاشی در مراتع همدان اجرا می شود

همدان - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: امسال ۲۲۰ هکتار از مراتع شهرستان همدان بوته کاری، کپه کاری و بذرپاشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، شاهرخ شجاعی فر گفت: امسال ۸۰ هکتار کپه کاری و ۴۰ هکتار بوته کاری در حوزه آبخیز مرتع بلاغ شهرستان همدان را با ۸۰ میلیون تومان اعتبار انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: این اقدام در راستای تقویت پوشش گیاهی و مدیریت مراتع صورت می‌گیرد و اعتبار این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

شجاعی فر با بیان اینکه بذر پاشی در ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای مولیجه نیز در دست انجام است، افزود: کشت گونه‌های بومی حفاظت خاک در مقابل فرسایش را به دنبال دارد و ضمن آن منجر به احیای منابع طبیعی مناطق حساس همدان می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی همدان بابیان اینکه تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه از دیگر مزایای کپه کاری و بذرپاشی در سطح مراتع به شمار می‌رود، عنوان کرد: با توجه به اینکه عرصه‌های مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی برای تأمین معیشت جمعیت قابل‌توجهی از کشاورزان و دامداران به شمار می‌رود تقویت پوشش گیاهی و اجرای طرح‌های احیا و اصلاح مراتع بسیار حائز اهمیت است.

.

کد خبر 5065142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha