۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶

۹۸ نفر از نامزدهای انتخابات انصراف دادند

شرکت ۳۵درصد از مدیران مسئول درانتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

شرکت ۳۵درصد از مدیران مسئول درانتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

با اغاز انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات ۹۸ نفر از نامزدها کناره گیری کردند. واجدان رای تا ساعت ۱۶ فرصت شرکت در فرایندرای گیری را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات الکترونیکی هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات با حضور ۱۱۶ نامزد در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آغاز شد و واجدان رأی تا ساعت ۱۶ امروز فرصت دارند به نامزد مورد نظر رأی بدهند. در انتخابات این دوره ۲۱۴ نفر تأیید صلاحیت شدند و همان طور که پیش بینی می‌شد امروز ۹۸ نفر از نامزدهای این سمت کناره گیری کردند و انتخابات با ۱۱۶ نامزد پیگیری شد.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، ناصر سراج نماینده قوه قضائیه در هیئت نظارت و همچنین نمایندگان پلیس فتا و ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در ستاد انتخاباتی واقع در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد حضور دارند و بر فرایند رأی گیری نظارت دارند. همچنین پلیس فتا و مرکز ماهر نیز بر فرایند این انتخابات نظارت تخصصی دارند.

بنا به گزارش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، تا لحظه تنظیم گزارش، ۱۴۲۴ نفر از مدیران مسئول معادل ۳۵ درصد در فرایند رأی گیری شرکت داشتند که به نظر تا ساعات پایانی انتخابات این رقم بیشتر شود .۴۰۴۴ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات هستند. تاکنون بیشترین مشارکت در انتخابات در استان‌های ایلام، زنجان و گلستان و کمترین مشارکت هم برای خراسان شمالی، سمنان و بوشهر بوده است.

مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات این دوره بیژن مقدم مدیرمسئول سایت الف از سوی رسانه‌های اصولگرا حمایت شده است و به نظر در رقابت با مهدی رحمانیان از شانس خوبی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است.

کد خبر 5068202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha