۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

استاندار گیلان:

اندیشه میرزا کوچک جنگلی جزئی از ساختار هویتی گیلان است

اندیشه میرزا کوچک جنگلی جزئی از ساختار هویتی گیلان است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه اندیشه میرزا کوچک جنگلی جزئی از ساختار هویتی گیلان است، گفت: شخصیت وی سراسر وطن پرستی بر مبنای شریعت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح یکشنبه در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: عاملی که باعث شد جوانان عاشقانه روانه میدان نبرد شوند آرمان‌های اسلامی و انقلابی بود لذا دفاع مقدس مملو از معرفت، مکارم اخلاق و مهربانی است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ویژگی‌های دفاع مقدس مردمی بودن آن است، عنوان کرد: کمک‌های مردمی از سراسر کشور به ویژه از گیلان و حضور بسیج نیروها از همه شهرها و روستاها مولفه‌ای مهم در پیروزی دوران پرافتخار دفاع مقدس و نبرد سنگین بود.

زارع با اشاره به اینکه دشمنی‌های استکبار امروز پایان نیافته و به شکل دیگر استمرار دارد، عنوان کرد: جنگ اقتصادی همچنان ادامه دارد و علی رغم پیگیری‌های وزارت بهداشت هنوز با مشکل تأمین واکسن مواجه هستیم و دشمنی‌ها با وجود تحریم‌ها در حوزه دارو نیز ادامه دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یقیناً مردم ما به پشتیبانی از نظام با انسجام و وحدت می‌کوشند تا مقاومت ملی را معنایی دوباره ببخشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود به ایثارگران گیلانی که در دوره‌های مختلف نقش آفرین بودند بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی از جمله شهدای والامقامی است که از مفاخر گیلان و کشور محسوب می‌شود و پرآوازه برای عالمان تاریخ است، گفت: اندیشه و مرام میرزا کوچک جنگلی نیز جزئی از ساختار هویتی گیلان بوده و شخصیت ایشان سراسر وطن دوستانه بر مبنای شریعت اسلامی است.

زارع با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد میرزا کوچک جنگلی باید به شکل رسانه‌ای و تأثیرگذار برگزار شود، افزود: سلسله نشست‌های مختلفی باید برای تبیین نقش استعمارستیزی میرزا کوچک برگزار شود و بهتر است از محققین و دانشگاهیان در سطح ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدا در نقاط مختلف گیلان باید پیگیری شود، اظهار کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس باید تخصیص اعتبار بگیرد و پیش بینی تأمین اعتبار برای سال آینده نیز داریم.

کد خبر 5071662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha