۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نیازسنجی صحیح لازمه دستیابی پروژه ها به دستاوردهای مناسب است

نیازسنجی صحیح لازمه دستیابی پروژه ها به دستاوردهای مناسب است

کرج- معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: برای اینکه پروژه یا مجموعه‌ای از پروژه‌ها به دستاورد مورد نظر منجر شوند، لازمه آن نیازسنجی صحیح، برنامه‌ریزی است.

محمدحسین فلاح‌مهرآبادی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۳ نفر عضو هیئت علمی در مؤسسه رازی وجود دارد، اظهار کرد: ۱۸ نفر از دامپزشکان استانی هستند که به ما ملحق شده‌اند و مابقی همکاران داخل مؤسسه و شعب هستند.

وی بیان کرد: حدود ۱۷۰ نفر نیز محقق غیرهیئت علمی در مؤسسه فعالیت دارند که با درجه فوق لیسانس و دکترا در حوزه تحقیقات فعالیت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: به طور متوسط در پنج سال گذشته سالیانه بین ۵۰ تا ۷۰ پروژه جدید در این مؤسسه تعریف می‌شود و با توجه به اینکه متوسط طول پروژه‌ها ۲ تا ۲.۵ سال تخمین زده می‌شود، پروژه‌های در حال اجرا در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پروژه است.

وی با تأکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم که با پایان یافتن یک پروژه به یک محصول برسیم، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به محصول یا باید چند پروژه تجمیع شوند یا ترکیبی از این پروژه‌ها باشد، حتی گاهی برخی محصولات بدون پروژه نتیجه گرفته‌اند.

وی از واکسن آبله قناری و واکسن B793 برونشیت عفونی طیور به عنوان محصولاتی یاد کرد که با تلاش اعضای هیأت علمی مؤسسه محمد مجید ابراهیمی و شهین مسعودی که از نتایج طرح‌های تحقیقاتی بودند، در سال گذشته مجوز تولید دریافت کرده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در پایان متذکر شد: برای اینکه پروژه یا مجموعه‌ای از پروژه‌ها به محصول و یا دستاورد مورد نظر منجر شوند، لازمه آن نیازسنجی صحیح، برنامه‌ریزی و حمایت از محققین، پایش و نظارت مستمر پروژه و ایجاد سیستم‌های انگیزشی متناسب برای محققین است تا در نهایت بتوانیم شاهد نتایج مناسب از پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 5071919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha