دفتر ریاست جمهوری تونس:

تحقق یک راهکار سیاسی برای برون‌رفت از بحران لیبی ضروری است

تحقق یک راهکار سیاسی برای برون‌رفت از بحران لیبی ضروری است

دفتر ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه ای با اشاره به برگزاری کنفرانس «گفتگوی سیاسیِ لیبی» در این کشور، اعلام کرد: تحقق یک راهکار سیاسی برای برون‌رفت از بحران لیبی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهور تونس بیانیه‌ای را در خصوص یک نشست سیاسی در این کشور که با محوریت بحران لیبی برگزار شد، منتشر کرد. این دفتر در بیانیه خود آورده است که کنفرانس گفتگوی سیاسی لیبی با موفقیت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه خود بر لزوم تحقق یک راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی تأکید و اعلام کرد: امروز دیگر کسی شک ندارد که بحران لیبی تنها از طریق راهکار سیاسی قابل حل و فصل است و نه راهکار نظامی.

پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد جدیدترین مواضع خود در خصوص تحولات لیبی را اعلام کرده بود. وی در همین ارتباط، خواستار حمایت جامعه جهانی از مذاکرات و گفتگوهای سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی شد.

گوترش یادآور شد: من معتقدم که یک راه‌حل میانه تنها راهکاری است که می‌تواند زمینه برای تحقق وحدت ملی در لیبی را فراهم آورد. وی اعلام کرد که امروز جامعه جهانی با تصمیم خود می‌تواند سرنوشت مثبتی را برای ملت لیبی رقم بزند.

این مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی است که «قیس سعید» رئیس جمهور تونس برخی تلاش‌ها برای تجزیه لیبی را به شدت محکوم کرده است. وی گفته است: از دیدگاه ما تجزیه لیبی کاملاً مردود است و خطری برای تمام منطقه به شمار می‌رود.

سعید تأکید کرده است: متأسفانه هنوز هم طرف‌هایی وجود دارند که روی طرح تجزیه لیبی کار می‌کنند و تلاش دارند تا از این رهگذر به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند. تنها راهکار برون رفت از بحران کنونی لیبی راه حل سیاسی است و ما معتقدیم که این بحران، راه حل نظامی ندارد. با این حال، برخی ترجیح می‌دهند بر راه حل نظامی اصرار ورزند.

کد خبر 5074394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha