۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

استاندار کرمانشاه:

۵۱ درصد شیوع کرونا مربوط به دورهمی ها است

۵۱ درصد شیوع کرونا مربوط به دورهمی ها است

کرمانشاه-استاندار کرمانشاه گفت: ۵۱ درصد از عامل شیوع کرونا از طریق دورهمی ها است لذا از مردم می‌خواهیم که با جدیت از تشکیل و برگزاری این گونه مراسمات خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به اینکه از امروز طرح جامع هوشمند اعمال محدودیت‌ها اجرایی می‌شود لذا از مردم شریف استان می‌خواهیم که این طرح را با جدیت رعایت کنند تا شاهد کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

وی افزود: یکسری محدودیت‌ها از تاریخ ۱۷ و ۱۸ آبانماه سال جاری مانند تعطیلی مغازه‌ها از ساعت ۶ عصر و همچنین منع رفت و آمد خودروها از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در سطح کشور و استان کرمانشاه اعمال شد که انصافاً مردم کرمانشاه همکاری خوبی در اجرای طرح داشتند و با رعایت همین دستورالعمل‌ها از میزان بستری در روز که بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در استان بود به ۹۶۰ نفر کاهش پیدا کرده است لذا همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها به معنای کاهش بستری‌ها و فوتی‌ها است.

استاندار کرمانشاه رفع محدودیت‌ها بعد از ۱۵ روز را مستلزم همکاری و مشارکت مردم در اجرای مطلوب طرح جامع هوشمند کنترل کرونا عنوان کرد و بیان کرد: مردم بعد از ۱۵ روز چنانچه مشارکت خوبی در اجرای طرح داشته باشند و شاهد کاهش روند بستری‌ها و فوتی‌ها در استان باشیم این محدودیت‌ها تمدید نمی‌شوند اما اگر همکاری‌ها خوب نباشد مجبور به تمدید محدودیت‌ها خواهیم بود و در این تمدیدها همه مردم متضرر خواهند شد.

بازوند با اشاره به مصوبات جدید در خصوص جریمه خودروهای غیر بومی در شهرهای با وضعیت قرمز تصریح کرد: از افراد غیر بومی که در شهرهای قرمز استان حضور دارند، می‌خواهیم که هر چه زودتر این شهرها را ترک کنند زیرا با مشاهده پلاک این گونه خودروها در سطح شهر در هر روز به مبلغ یک میلیون تومان جریمه اعمال می‌شود و این خودروها هم از طریق موبایل و هم دوربین‌های سطح شهر مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دورهمی ها توسط برخی از خانوارها، این دورهمی را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مشخص شده ۵۱ درصد از عامل شیوع کرونا از طریق دورهمی ها است لذا از مردم می‌خواهیم که با جدیت از تشکیل و برگزاری این گونه مراسمات خودداری کنند و منع تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح به همین منظور وضع شده است.

بازوند با بیان اینکه برنامه‌های اعمال شده برای تردد افراد واجد شرایط از ساعت ۹ شب تا چهار صبح خاطر نشان کرد: مقرر شده که دستگاه‌های متولی هر بخش لیست این افراد را به نیروی انتظامی ارائه و نیروی انتظامی هم برای این خودروها اجازه تردد صادر کند.

استاندار کرمانشاه همچنین از برنامه ریزی های صورت گرفته برای به تعویق افتادن موضوعات مربوط به مالیات، بیمه و چک در ایام تعطیلات کرونایی خبر داد و بیان داشت: طبق مصوبات جدید مقرر شده که مسائل مربوط به مالیات، بیمه و چک طی تعطیلات دو هفته‌ای که بازاریان با آن روبرو هستند به تعویق بیفتد و اگر فرد بازاری که طی این دو هفته چک دارد با توجه به تعطیلی مغازه‌ها مدت چک به تعویق خواهد افتاد و دستورالمعل این موارد بزودی در استان اعلام خواهد شد و در جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها این موضوعات را مطرح خواهیم کرد.

کد خبر 5076972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha