۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷

مدیرکل هواشناسی البرز مطرح کرد؛

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از پنجشنبه رگبار شدید باران و برف مورد انتظار است و احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: با تقویت سامانه بارشی در منطقه بارش‌های رگباری و شدید برف و باران، تگرگ، رعد و برق در استان به ویژه ارتفاعات و جاده‌های منتهی به آن به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: تا پنجشنبه عصر و قبل از بارش‌ها به دلیل رخداد وارونگی شدید سطوح پایینی جو بر میزان آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کیفیت هوا در بعضی ساعات در سطح ناسالم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی البرز تصریح کرد: بر این اساس سطح کیفی هوا تا عصر فردا در سطح ناسالم برای همه گروه‌ها قرار خواهد گرفت و به دنبال آن از عصر فردا رخداد رگبار شدید باران و برف، رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید برف و بعضی ساعات رگبار باران مورد انتظار است.

احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز

وی خاطرنشان کرد: با این شرایط احتمال کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری، ریزش سنگ و رانش کوه، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی وجود دارد.

بهارونداحمدی گفت: توصیه می‌کنیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل بارش لحظه‌ای و شدید و از اتراق در دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه و سقوط بهمن پرهیز شود.

وی ادامه داد: کوهنوردان نیز با توجه به شرایط جوی و حجم برف از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه هوای امروز البرز نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود بوده و در پاره‌ای نقاط احتمال بارش خفیف وجود دارد، اظهار کرد: کیفیت هوای نیز ناسالم است، بنابراین شهروندان از خروج غیرضروری از منزل اجتناب کنند.

کیفیت هوا ناسالم می‌ماند

وی بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۴ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

بهارونداحمدی با اشاره با اینکه کیفیت هوا فردا نیز ناسالم است، تصریح کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز ابری و مه‌آلود، در عصر و شب همراه با رگبار شدید و رعد و برق، تگرگ بوده و در ارتفاعات با رگبار برف و وزش باد نسبتاً شدید همراه است.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۵ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5080374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha