۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبرداد:

راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها درزنجان

راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها درزنجان

زنجان-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، گفت: سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها دراستان زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان، گفت: دراستان زنجان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاضله گذاری اجتماعی بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: مراسم عروسی و عزا و دور همی ها دراستان کاهش یافته و این برای ریشه کنی کرونا بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۲۲ مراکز ۱۶ ساعته و نمونه‌گیری در زنجان در حال فعالیت است.

قزلباش تاکید کرد: طرح پایلوت سرپایی، طرح بررسی سرولوژِی کووید - ۱۹ نیز از چند ماه قبل شروع شده که تحلیل این داده‌ها توسط متخصصان امر صورت خواهد گرفت.

وی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر شیوه محله‌محور و خانواده‌محور و هر خانه یک پایگاه سلامت دراستان در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: برنامه تست‌های سریع از صبح امروز در استان زنجان اجرا شده و با انجام تست‌های سریع در حداقل زمان ممکن افراد بیشتری شناسایی شوند و ظرفیت آزمایشگاهی را نیز افزایش دهیم.

قزلباش به راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح، ناظران با حضور در محل‌های مورد نظر با چک‌لیست‌های مشخص دارای جی.پی.اس هستند.

وی ابراز کرد: بر اساس اطلاعات آنلاین در محل مورد نظر می‌توانند پایش را انجام دهند و اطلاعات وارد شده را بلافاصله در جایگاه خود و در سامانه بارگذاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: برای شناسایی بیماران سرپایی کرونا، طرح آزمایشگاهی افراد مشکوک تدوین شده و شناسایی همه افرادی که در ارتباط نزدیک با بیماران بودند، انجام شده است.

قزلباش از ورود تست‌های سریع به برنامه بیماریابی و غربالگری سرپایی استان زنجان خبر داد و افزود: تست‌های سریع بیماری کرونا سبب شناسایی حجم زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان خواهد شد و کمک شایانی به بیماریابی خواهد کرد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر در استان زنجان شاهد روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا بودیم، به طوری که روزانه یک هزار الی ۱ ۲ هزار تست PCR در استان انجام می‌شود.

کد خبر 5081433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha