۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۴

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

لزوم جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان/مدارس با کمبود دبیر مواجه هستند

لزوم جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان/مدارس با کمبود دبیر مواجه هستند

بجنورد-معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی باشد زیرا که دانشجو ‎معلمان در زمینه‌های مختلف تربیتی و اخلاقی مهارت می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز انصاری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: به علت کمبود نیروی معلم در مدارس کشور به اجبار از سایر دانش آموخته‌های مراکز آموزش عالی برای معلمی استفاده می‌شود که آنان نیز باید یک سال آموزش‌های لازم در زمینه نحوه تدریس را فرا گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هم اکنون ۸۰ درصد دانشجو معلمان در پردیس‌های دانشگاهی کشور از خوابگاه استفاده می‌کنند و مابقی هم در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی کیفی است افزود: به همین منظور از تمامی ظرفیت‌های این دانشگاه در این زمینه استفاده می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه دانشجویان باید در خوابگاه‌های دانشگاه‌های فرهنگیان اسکان داشته باشند گفت: این وضعیت موجب می‌شود تا آموزش‌های لازم در حین زندگی به آنان از جنبه‌های مختلف داده شود که تردد افراد با این اصل مغایرت دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پروژه‌های خوابگاهی در استان‌ها هم اکنون در دست ساخت است تا دانشجو معلمان بتوانند از فضای شبانه روزی مناسب بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آزمون «تیمز» اشاره کرد و افزود: این آزمون بین المللی است که روند آموزش دروس ریاضی و علوم را در بین دانش آموزان ارزیابی می‌کند.

انصاری با بیان اینکه این آزمون به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشورها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است، گفت: دانش آموزان علاوه بر دانشی که یاد گرفته‌اند باید قدرت تحلیل چند جانبه داشته باشند تا در این آزمون موفق عمل کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در انتها بیان داشت: جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی باشد زیرا که دانشجو معلمان در زمینه‌های مختلف تربیتی و اخلاقی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند که این امر کارایی زیادی در تدریس دارد.

کد خبر 5084814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معلم بازنشسته IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      معلوم است فرزند بيكار نداريد خيلي از دانشجويان دانشگاه هنگام ثبت نام کنکور دانشگاه خواهان ورود به رشته دبیری بودند اما ان زمان شرط معدل بود نتوانست د وارد شوند حالا شماو امثال شما انجا قبضه کردید چنین حرفی می زنید جوان فارغ‌التحصیل بهتر است مهاجرت کند با جذب گروه های خلاف شود