۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴

مدیرکل انتقال خون فارس خبر داد:

اهدای پلاسما بیش از ۴۰۰ بهبود یافته کرونا در شیراز

اهدای پلاسما بیش از ۴۰۰ بهبود یافته کرونا در شیراز

شیراز- مدیرکل انتقال خون فارس از اهدای پلاسما توسط ۴۴۵ نفر از بهبود یافتگان کرونا در شیراز به منظور کمک به درمان مبتلایان به کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ترابی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بهبودیافتگان کرونا ۴۴۵ واحد پلاسما به سازمان انتقال خون فارس اهدا کردند، گفت: بیش از ۸۰ درصد از پلاسمای اهدایی بهبودیافتگان کرونا بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شده است.

وی افزود: در پایگاه انتقال خون نمازی شیراز با بهره مندی از فناوری پیشرفته، امکان جمع آوری پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا فراهم شده است.

به گفته مدیرکل انتقال خون فارس، در حال حاضر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا به عنوان یک روش درمان این بیماری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترابی ادامه داد: تمام بهبود یافتگان ۱۸ تا ۶۵ سال کرونا، به جز بانوانی که سابقه بارداری یا سقط جنین دارند، می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی نسبت به اهدا پلاسمای خون خود اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: پلاسمای اهدایی به تشخیص و درخواست پزشکان برای درمان بیماران کرونا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند، به این مراکز ارسال می‌شود.

وی گفت: پایگاه انتقال خون نمازی شیراز به عنوان تنها مرکز جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان فارس همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای اهدا کنندگان است.

کد خبر 5085064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha