۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

استاندار گیلان مطرح کرد:

نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود

نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در زمینه ایجاد مردم سالاری دینی بود، گفت: برای انتقال این فرهنگ ها باید اسناد تاریخی صیانت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سکه‌های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک در جمع خبرنگاران نهضت میرزا را یک جنبش مردمی عنوان و اظهار کرد: نهضت میرزا برگرفته از ایدئولوژی‌های توحیدی در راستای دفاع از کشور و سرزمین بوده است.

وی با بیان اینکه نهضت جنگل حرکت در مسیر مردم سالاری دینی بوده است، گفت: این نهضت برای بسیاری از ملت‌های آزادی خواه به ویژه مسلمانان و ایرانیان الهام بخش بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی طلایه دار استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استکبار بود، گفت: بسیاری اندیشمندان نهضت جنگل را یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی در ادامه به توصیف رهبر معظم انقلاب از نهضت جنگل به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی اشاره و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی و واقعیت‌های یک ملت است که باید در زمینه نهضت جنگل نیز انجام شود.

زارع با تأکید بر اینکه در این مسیر باید از همه ابزارهای فرهنگی بهره گیری شود، گفت: ضرب سکه و طرح‌های نمادین در انتقال فرهنگ استقلال طلبی، عزتمندی و دفاع از میهن در هر دوره‌ای به ویژه برای انتقال این فرهنگ به نسل جوان امروزی حائز اهمیت است.

وی در ادامه از همه کسانی که اسناد و مدارک تاریخی از نهضت جنگل دارند خواست برای نگهداری و حفاظت و صیانت بهتر از این اسناد با نام خود به صورت امانت تحویل مرکز اسناد و کتابخانه ملی دهند تا زمینه ساز انتقال فرهنگ ایستادگی، مقاومت و استعمار و استبداد ستیزی به نسل آینده باشند.

گفتنی است، شش سکه منقش به چهره میرزا کوچک جنگلی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پژوهشکده‌ی گیلان شناسی، سازمان اسناد و کتابخانه های ملی و همچنین «مهران عشقی» طراح این سکه میرزا کوچک رونمایی شد.

کد خبر 5086166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha